هر بار که پرسپولیس چند گام تا موفقیت فاصله داشته داستان‌های عجیبی برایش درست کرده‌اند. از ماجرای طارمی و عالیشاه گرفته تا آل کثیر.

پرسپولیس النصر

همشهری آنلاین - مریم سرخوش: پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید و تلاش‌هایی که طی روزهای اخیر برای حذف کردنش شکل گرفت، به نتیجه نرسید. شاگردان یحیی گل محمدی دیروز در حالی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف النصر رفتند که همه چیز تحت تاثیر یک اتفاق مهم قرار گرفت؛ عیسی آل کثیر به دلیل شادی گلی که از آن مفهوم نژادپرستی تعبیر شده بود و در فاصله دو ساعت مانده به شروع بازی محروم شد و این یعنی باید تمام برنامه‌های تاکتیکی تیم تغییر می‌کرد. و شاید تعبیری دیگر؛ پرسپولیس نباید برنده این دیدار باشد!

این محرومیت از همان ابتدا هم با واکنش‌های زیادی همراه شد و کاربران فضای مجازی و هواداران پرسپولیس تلاش کردند با انتشار اسناد شادی گل‌های قبلی آل کثیر و عکس‌هایی از شادی گل‌های مشابه به کنفدراسیون فوتبال آسیا ثابت کنند در تصمیمش پیرامون محرومیت مهاجم پرسپولیس دچار اشتباه غیرقابل جبرانی شده است. اشتباهی که می‌تواند حذف سرخپوشان را هم رقم بزند.

اقدامات عجیب برای چیدن موانع پیش روی پرسپولیس تنها همین حکم ناگهانی و ناعادلانه AFC نبود. همین چند روز پیش نوشتیم که در ابتدای شروع مسابقات قطری‌ها تحریکاتی را علیه پرسپولیس آغاز کردند. مذاکره مدیران برخی باشگاه‌های قطری با بشار رسن و بعد هم شجاع خلیل‌زاده برای بر هم زدن تمرکز بازیکنان. آن هم در حالی که فصل نقل و انتقالات لیگ قطر به پایان رسیده و فصل جدید لیگ ستارگان‌شان هم چند هفته‌ای را پشت سرگذاشته بود.

بعد از آن ماجرای صفحه ساختگی برای یکی از رسانه‌های سرشناس قطری و اتهام دوپینگ به بازیکنان پرسپولیس. چند ساعت بعد هم استوری ساختگی از یحیی منتشر شد که بعد از بازی با النصر از جمع سرخپوشان خداحافظی خواهد کرد و این آخرین دیداری است که او روی نیمکت پرسپولیس می‌نشیند. برنامه بعدی هجوم به پیج اینستاگرامی کنفدراسیون فوتبال آسیا و مطرح شدن این موضوع بود که پرسپولیس به دلیل پرداخت نکردن مطالب برانکو ایوانکوویچ از نقل و انتقالات محروم است و ۷ بازیکن جدید پس از بسته شدن پنجره‌اش قرارداد بسته و اکنون در جام حاضر شده‌اند.  مساله‌ای که باعث شد مدیران باشگاه النصر هم پس از باخت دیشب به آن دلخوش کنند.

یک رسانه سعودی صبح امروز مدعی شد که النصری‌ها علیه پرسپولیس نسبت به استفاده از بازیکنان جدیدش شکواییه‌ای تنظیم و به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده‌اند. این شایعه پیش از این اقدام النصری‌ها از از داخل کشور و برخی کانال‌های هواداری جرقه خورد. آنها برداشت‌های غلط خود از زمان بسته شدن پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس را به صورت ایمیل به باشگاه‌ها پاختاکور، النصر و فیفا هم ارسال کرده و فراخوان‌هایی برای هجوم به پیج AFC منتشر کردند. حتی علی خطیر، معاون ورزشی اسبق باشگاه استقلال هم در توئیتر خود نوشت؛ «ظاهرا قراردادهای پرسپولیس مشکل داشته!» هر چند که همان زمان وکیل برانکو اعلام کرد باشگاه پرسپولیس در زمان عقد قراردادها محروم نبوده و هیچ خطری این باشگاه را تهدید نمی‌کند. تیر آخر را هم کنفدراسیون فوتبال آسیا به قلب پرسپولیس و فوتبال ایران زد. تهمت نژادپرستانه بودن شادی گل آل‌کثیر که بی‌هیچ شکی شادی گل منحصر به فرد او حداقل از زمان حضورش در لیگ برتر ایران است و عکس‌هایش موجود.

هر چند با این هجمه و البته رقبای داخلی و خارجی که پرسپولیس برای صعود پشت سر گذاشت و با عبور از النصر که تیم قلدری مقابل شاگردان گل‌محمدی بود فینالیست ACL۲۰۲۰ شد اما می‌دانیم که این مسایل سبقه در گذشته هم دارد. هر بار که پرسپولیس چند گام تا موفقیت فاصله داشته داستان‌های عجیبی برایش درست کرده‌اند. در دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۱۷ زیر پیج باشگاه الهلال ریختند تا پرسپولیس از مسابقات محروم شود. در نیمه‌نهایی ۲۰۱۸ در پیج السد ادعا کردند عالیشاه بازیکن غیرمجاز بوده و می‌تواند حکم بازی به سه بر صفر تغییر کند. اما پرسپولیسی‌ها باز هم از این موانع گذاشتند و صعود کردند و به قول سیدجلال حسینی «پرسپولیسی‌ها یک عادت بد دارند، این که هیچ چیز را فراموش نمی‌کنند و البته که پاسخ‌شان فوتبالی است و در تاریخ ثبت می‌شود.»

و ای کاش ما هم می‌توانستیم امیدوار باشیم که نهادهای نظارتی و مسئولان عزم جدی برای شناسایی سرکردگان این خیانت‌ها را شناسایی و برخورد مناسبی با آنها داشته باشند. یا حداقل از افراد فوتبالی به خاطر توئیت‌های تحریک‌آمیز پاسخ بخواهند.

حالا هم نه ادعا و شکایت النصری‌ها و نه حمایت کانال‌ها و برخی مدیران فوتبالی مبنی بر غیرقانونی بودن قرارداد بازیکنان جدید پرسپولیس کام این شیرینی را از فوتبال ایران نمی‌گیرد. حالا همه تنها یک چیز می‌خواهند؛ پیگیری‌ و تلاش‌ برای رفع محرومیت عیسی آل‌کثیر. فدراسیون فوتبال به استناد قوانین قول‌هایی به باشگاه پرسپولیس داده که تمام تلاش‌ها برای رفع این محرومیت صورت بگیرد. باشگاه هم قرار است از یک تیم حقوقی قوی استفاده کند تا این رأی ملغی شود تا نه پرسپولیس که فوتبال ایران پس از سال‌ها سکوی لیگ قهرمانان آسیا را فتح کند.

کد خبر 554479

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha