رئیس اداره محیط زیست شهرستان شهریار با اشاره به وضعیت تخلیه پساب برخی واحدهای معدنی و صنعتی به رودخانه شادچای، گفت: آلوده‌کنندگان این رودخانه تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

شادچاي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، در بازدید مشترک محیط زیست استان تهران و آب منطقه‌ای از رودخانه شادچای در مرز شهرستان‌های شهریار و قدس، معضلات محیط زیستی این رودخانه بررسی و بر ضرورت برخورد قانونی و فوری با آلوده‌کنندگان این رودخانه تاکید شد.

شیدا اکار رئیس اداره محیط زیست شهرستان شهریار گفت: به منظور بررسی وضعیت تخلیه پساب برخی واحدهای معدنی و صنعتی به رودخانه شادچای، پایش میدانی و بازدید مشترک از این منطقه در پایان هفته گذشته انجام شد.

وی افزود: از آنجایی که آبرفت‌ها و مواد معلق ورودی بالادست منجر به تغییر کیفیت فیزیکی مسیر این رودخانه شده بود، اداره محیط زیست شهرستان در حیطه وظایف ذاتی خود به شناسایی واحدهایی که پساب واحد تحت مدیریت خود را به رودخانه تخلیه می‌کنند، اقدام کرد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان شهریار خاطر نشان کرد: در این خصوص برای واحدهایی که ملاحظات زیست محیطی من‌جمله استفاده مستمر از تجهیزات لازم برای زلال‌سازی و کاهش مواد معلق پساب شستشوی شن و ماسه و برخورداری از سیستم‌های مناسب تصفیه پساب را رعایت نکرده‌اند، از سوی اداره محیط زیست شهرستان شهریار اخطاریه قانونی مهلت‌دار صادر خواهد شد.

وی با بیان این که این واحدها چند واحد معدنی و یک واحد صنایع غذایی است، گفت: در صورت عدم توجه به اخطاریه صادره، این واحدها تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت و نظارت و پیگیری در این خصوص تا رفع آلودگی به انجام می‌رسد.

کد خبر 554440

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha