نخستین بانوی مازندرانی پس از پشت سر گذاشتن دوره‌های خلبانی هواپیمای فوق سبک در فرودگاه نوشهر موفق به دریافت گواهینامه شد.

مونا داودی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر فرودگاه نوشهر شنبه ۱۲ مهر گفت: مونا داودی ۳۷ ساله اهل شهرستان آمل است که به تازگی موفق به دریافت گواهینامه خلبانی هواپیمای فوق سبک شده است. تاکنون دستکم ۲۰ خلبان در فرودگاه نوشهر پس از طی مراحل مختلف آموزش خلبانی بدون حضور مربی (سولو) پرواز و پس از تائید سازمان هواپیمایی، گواهینامه خلبانی دریافت کردند.

اکبر فریفته ارائه آموزش خلبانی در بعضی فرودگاه‌های کشور را اقدامی برای کسب درآمد و توجیه‌پذیر کردن فعالیت فرودگاهی برشمرد و افزود: البته با توجه رویکرد دولت مبنی بر توسعه گردشگری، هوانوردی عمومی نظیر پروازهای تفریحی، آموزشی و تجاری می‌تواند در این زمینه کمک کار باشد و به تحول اقتصادی در منطقه بینجامد.

وی زیرساخت‌های فرودگاه نوشهر را برای ایفای نقش در این زمینه مناسب توصیف کرد و افزود: از سال‌ها پیش با رایزنی‌های به عمل آمده با مسئولان شرکت فرودگاه‌ها و هوانوردی کشور برای توسعه هوانوردی عمومی، فعالیت مدرسه آموزش خلبانی ۲ شرکت در فرودگاه نوشهر فعال شد و در حال تربیت خلبان از بین علاقه‌مندان هستند و از این خلبانان می‌توان علاوه بر پروازهای تفریحی، برای به پرواز درآوردن هواپیماهای با وزن‌های زیر ۹ تن با ظرفیت چهار نفره تا ۱۹ نفره در قالب ایرتاکسی، آمبولانس هوایی و حتی گردشگری هوایی بهره گرفت.

فرودگاه نوشهر با  ۶۹ سال فعالیت، یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های کشور در استان مازندران است که سوابق فعالیت تفریحی در قالب گردشگری هوایی آن به پیش از انقلاب اسلامی نیز برمی‌گردد.

کد خبر 554232

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha