رهبر کره شمالی با ارسال یک پیام محبت‌آمیز به رئیس جمهوری آمریکا، آرزو کرد دانلد ترامپ و همسرش ملانیا زودتر از شر ویروس کرونا نجات یابند.

كيم جونگ اون و دانلد ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، هر چند کیم جونگ-اون و ترامپ تا دو سه سال پیش با بدترین توهین‌ها بارها از خجالت هم درآمده بودند اما آغاز دیدارهای تاریخی رهبران کره شمالی و آمریکا این دو را به هم نزدیک‌تر کرد؛ به گونه‌ای که گفته می‌شود کیم و ترامپ چند بار برای هم نامه نوشته و حتی تا آستانه ابراز دلتنگی هم پیش رفته‌اند. رئیس جمهوری آمریکا زمانی کیم را «کوتوله موشکی» خطاب کرده و رهبر کره شمالی هم به ترامپ لقب «پیر خرفت» داده بود.

با این حال، مثبت شدن آزمایش ترامپ و همسرش ملانیا و ابتلای آنها به کووید-۱۹ باعث شد حتی جو بایدن هم دو سه روز پس از آن مناظره تاریخی و به کار بردن عبارت «خفه شو مرد»، از در دوستی با رقیب انتخاباتی خود وارد شود. حالا نوبت به رهبر کره شمالی رسیده که با ارسال یک پیام صمیمی برای ترامپ و ملانیا آرزوی سلامتی و بهبودی کند. خبرگزاری مرکزی کره شمالی در نخستین ساعت‌های روز شنبه از متن پیام کیم جونگ-اون به همتای آمریکایی رونمایی کرد.

در بخشی از متن پیام دوستانه کیم به ترامپ چنین آمده است: «امیدوارم خیلی زود حال هر دو نفر شما بهتر شود و تردید ندارم بر این بیماری چیره می‌شوید.» برخی گفته بودند پس از سه دور دیدار و مذاکره در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، رئیس جمهوری آمریکا می‌خواهد یک دیدار غافلگیرکننده پیش از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر با رهبر کره شمالی ترتیب دهد و نام آن را «شگفتانه اکتبر» بگذارد؛ اقدامی که شاید در جلب آرای مردم ایالات متحده موثر باشد.

هر چند ابتلای ترامپ به کرونا و دست‌کم دو هفته قرنطینه شدن او تمام برنامه‌های انتخاباتی و تبلیغاتی را در فاصله یک ماه مانده تا انتخابات ریاست جمهوری در سوم نوامبر به هم می‌ریزد. از جمله دیدار با کیم جونگ-اون برای رسیدن به یک توافق احتمالی در زمینه خلع سلاح هسته‌ای که می‌توانست برگ برنده رئیس جمهوری آمریکا باشد.

کد خبر 554095

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha