معاون رئیس جمهوری آمریکا که در روزهای اخیر از نزدیک با رئیس خود دانلد ترامپ در ارتباط بوده، به ویروس کرونا مبتلا نشده است.

مايك پنس و همسرش كارن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، مایک پنس و همسرش کارن هم که گمان می‌رفت جزو کرونامثبت‌های دولت ایالات متحده باشند، پس از دادن آزمایش کرونا پاسخ منفی گرفتند. معاون رئیس جمهوری آمریکا به ویژه در زمان غیبت ترامپ به شخص اول کاخ سفید تبدیل می‌شود و زمام امور را تا پایان دوره ریاست جمهوری در دست می‌گیرد. از این رو، منفی شدن آزمایش کووید-۱۹ پنس در دوره قرنطینه بودن رئیس جمهوری آمریکا خبری مهم است.

سخنگوی دفتر معاون رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه اعلام کرد آقای پنس هر روز آزمایش کرونا می‌دهد و نتیجه آزمایش اخیر او (پس از مثبت اعلام شدن آزمایش ترامپ و ملانیا) منفی بوده است. بر اساس قانون اساسی آمریکا، اگر ترامپ به هر دلیل نتواند مسئولیت‌ها و وظایف خود را انجام دهد، معاون او مایک پنس جایش را می‌گیرد و بعد به ترتیب نوبت به نانسی پلوسی دموکرات، رئیس مجلس نمایندگان و چاک گراسلی جمهوریخواه، رئیس سنا می‌رسد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه که در سفر اروپا به سر می‌برد و آزمایش کرونای او هم منفی شده، نفر پنجم فهرست جانشینان احتمالی ترامپ است. استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده به عنوان پنجمین جانشین رئیس جمهوری آمریکا هم به کرونا مبتلا نشده و پاسخ آخرین آزمایش کووید-۱۹ او منفی بوده است.

کد خبر 553972

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha