خبرگزاری فارس با انتشار ویدئویی نوشت: عصر امروز تعدادی از مردم تبریز، اردبیل و زنجان در تجمعی از مردم قره‌باغ حمایت کردند.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس؛ در تبریز طبق این فراخوان خیابان راسته کوچه (میدان نماز) انتخاب شده بود که امروز از حوالی ساعت ۱۷ شاهد تجمع حدود ۵۰۰ نفر بود که شعارهایی در حمایت از پایان اشغال قره باغ سر دادند.

در حاشیه این تجمع پراکنده، عده‌ای با شعارهای قومگرایانه سعی در متشنج کردن فضا را داشتند که با دخالت پلیس پایان یافت. نهایتا این تجمع ساعاتی قبل پایان یافت.

علیار راستگو، معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی گفت: امروز فراخوانی به منظور تجمع در فضای مجازی برای حمایت از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان منتشر شده بود که این تجمع با تدبیر پلیس، مدیریت و تجمع‌کنندگان متفرق شدند.

وی افزود: تجمع به شکل مسالمت‌آمیز در میدان نماز تبریز برای ساعتی برگزار و تمام شد. 

راستگو ادامه داد: بدیهی است هرگونه موضع‌گیری رسمی در خصوص سیاست خارجی و مناقشه قره‌باغ در حیطه اختیارات دستگاه دیپلماسی کشور است.

همچنین در زنجان به دنبال فراخوان‌های صادر شده طی روزهای اخیر حدود ۵۰ نفر عصر امروز تلاش داشتند در سبزه میدان و پیاده راه تجمع کنند که با حضور نیروی انتظامی و نیروهای اطلاعاتی ‌انجام نشد.

گفتنی است چند نفر که به صورت مقطعی و پراکنده اقدام به سر دادن شعارهای قومگرایانه داشتند، توسط نیروهای انتظامی دستگیر شدند.

ایران رسما اعلام کرده که خواهان پایان جنگ بین همسایگان شمالی است.

کد خبر 553850

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 107
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    37 15
    سلام وقت بخیر ابتدای کلیپ قید شده است که اردبیل در صورتیکه چنین اتفاقی یا تجمعی در این شهر بابت این موضوع نبوده است بنده ساکن اردبیل هستم