چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم اختتامیه دومین جشنواره هنرهای تجسمی دامون فر از استاد احمد اسفندیاری برگزار می‌شود.

سیف الله پویا راد، مدیر دومین جشنواره هنرهای تجسمی دامون فر گفت: این مراسم شامل بخش‌های مختلف و متنوعی خواهد بود و از ساعت 20 روز جمعه با ارائه گزارش روند برپایی جشنواره آغاز می‌شود.

در در این مراسم پس از قرائت بیانیه و آرای هیأت داوران اعلام شده و جوایز برندگان ارائه خواهد شد.[انتخاب داوران دومین جشنواره هنرهای تجسمی دامون‌فر]

پویا راد گفت: مانند دوره نخست این جشنواره، با هدف تکریم جایگاه پیشکسوتان، قدردانی از یک عمر تلاش پرثمر در راه اعتلای هنر ایرانی اسلامی و شناساندن چهره‌های ماندگار به جوانان هنرمند در مراسم اختتامیه دامون‌فر از استاد نقاش پیشکسوت احمد اسفندیاری تقدیر خواهد کرد.

استاد احمد اسفندیاری در سال 1301 در تهران متولد شد. وی نقاشی را خود آموخته و بدون معلم آغاز کرد اما بعدها از محضر اساتید مجرب روزگار خود نظیر شاگردان کمال الملک بهره برد.

وی که در سال 1326 از دانشکده هنرهای زیبا در رشته نقاشی فارغ التحصیل شد از معدود هنرمندان ایرانی ست که نامش در "فرهنگ لاروس" فرانسه آمده است. استاد احمد اسفندیاری در 60 سال فعالیت حرفه‌ایش به رغم تنوعی که در شیوه‌ها داشته در آثارش مشخصه‌هایی به چشم می‌خورد که همه آنها را به هم پیوند می‌دهد.

رنگ‌های ناب و درخشان، حاکمیت رنگ‌های سرد و انواع آبی‌ها، عشق به طبیعت، راستی، مردم و روابط آنها و تکیه بر فضاهای سنتی و القای فرهنگ ایرانی از شاخص‌ترین وجوهات آثار اوست.

در نقاشی‌های احمد اسفندیاری هیچ نوع قدرت نمایی تکنیکی دیده نمی‌شود در آنها می‌توان روایتی زیبا از زندگی و آرامش درون نقاش را دید.

کد خبر 55385

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز