هفتمین روز شهادت سردار حمید خدادی از همراهان شهید سردار قاسم سلیمانی بود.

سردار حمید خدادی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شرق، روز گذشته، هفتمین روز شهادت سردار حمید خدادی، از همراهان شهید سردار قاسم سلیمانی بود. شهید خدادی بیش از ۸۰ ماه در جبهه‌ها حضور داشت و چندین‌بار در عملیات‌های مختلف مجروح و بارها به‌ دلیل عوارض شیمیایی در بیمارستان بستری شده بود که سرانجام صبح روز پنجشنبه (سوم مهر ۹۹) به شهادت رسید. پیکر این شهید در چهارم مهر، با حضور سردار حسین سلامی فرمانده سپاه، سردار علی فدوی جانشین فرمانده سپاه، عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه و دیگر مقامات لشکری و کشوری در قطعه ۲۶ بهشت زهرا (س) کنار هم‌رزمان شهیدش به خاک سپرده شد.

علی (حمید) خدادی متولد ۲۴ مرداد ۱۳۴۳ در گرگان بود. او در سال ۱۳۵۸ به عضویت سپاه درآمد و در «منطقه ۳ کشوری سپاه» شامل استان‌های مازندران و گیلان، به خدمت مشغول شد. بعد از بروز غائله در استان‌های غربی کشور عازم آذربایجان‌ غربی شد و در قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) حضور پیدا کرد. بعد از آرام‌شدن مناطق غرب کشور و آغاز شدت حملات دشمن در جنوب کشور عازم استان خوزستان شد و به‌عنوان معاون اجرائی عملیات قرارگاه خاتم‌الانبیا با مسئولیت سردار محمد باقری مشغول خدمت شد و در این سمت شایستگی‌های خود را نشان داد. او دو مرحله در جبهه به‌عنوان بسیجی و پس از عضویت به‌عنوان کادر در بیشتر عملیات‌ها حضور داشت و در عملیات‌های رمضان، بیت‌المقدس، والفجر ۴ و والفجر ۸ و کربلای ۵ به افتخار جانبازی نائل شد و از نواحی ساعد دست چپ، پای راست، سر و کمر مجروح و در عملیات والفجر ۸ دچار مصدومیت شیمیایی از ناحیه ریه شد. بعد از پذیرش قطع‌نامه ۵۹۸ و پایان جنگ تحمیلی و تشکیل ستاد کل نیروهای مسلح، در این ستاد مشغول خدمت شد و سال ۱۳۷۰ به‌ دلیل شایستگی و لیاقت به دریافت درجه سرتیپ‌دومی نائل آمد.

پس از انتصاب سردار شهید قاسم سلیمانی به فرماندهی نیروی قدس سپاه، سردار علی خدادی به‌عنوان مشاور و مسئول دفتر او منصوب شد. بعد از آن به‌ دلیل شایستگی و لیاقت و همچنین با تغییر و تحول در فرماندهی هوافضا، به‌عنوان معاون بازرسی و ایمنی این نیرو مشغول به خدمت شد که این خدمت در زمان فرماندهی سردار حسین سلامی نیز ادامه داشت. بعد از شهادت سردار حسن تهرانی‌مقدم، طبق فرمان فرماندهی کل قوا به سردار محمدعلی جعفری مبنی بر تشکیل معاونت ایمنی و اقدامات تأمینی در سپاه و کنترل و نظارت بر مأموریت‌های سپاه، سردار خدادی در بهمن سال ۱۳۹۰ به‌عنوان معاون ایمنی و اقدامات تأمینی منصوب شد که این مسئولیت تا لحظه شهادتش ادامه داشت. او در طول دوران خدمت به سبب لیاقت و شایستگی و خدمات ارزنده در مجموعه‌هایی که در آن اشتغال داشت بارها از سوی فرماندهان وقت مانند شهید سردار سلیمانی و رؤسای کل ستاد نیروهای مسلح، فرمانده کل سپاه و نماینده ولی فقیه مورد تقدیر و تشویق قرار گرفت.

سردار شهید خدادی، انسانی بااخلاق، سختکوش، پرتلاش و خستگی‌ناپذیر، جذاب و مردم‌دار و مورد احترام برای همکاران، فرماندهان و مدیران سپاه بود؛ به‌طوری‌که روحیه مدیریتی، اخلاقی، دینی و اعتقادی ایشان برای همه آحاد کارکنان سپاه شناخته‌شده بود و با توجه به روحیه ولایت‌مداری و ساده‌زیستی، پذیرای همه کارکنان بود. او علاوه بر روحیه خداپسندانه و اخلاق‌مدار، انسانی مقید نسبت به فرایض دینی و حفظ بیت‌المال، پایبند به فرمان مقام معظم فرماندهی کل قوا و فرماندهان بالادستی بود. حفظ روحیه رزمنده‌بودن و سرباز ولایت بودن، توجه به زیردستان و به یاد شهدا بودن و الگو قراردادن شهدا و صداقت و شوخ‌طبعی از دیگر خصوصیات بارز این شهید به شمار می‌آمد.

پس از شهادت ایشان، بسیاری از شخصیت‌های نظامی و سیاسی مانند دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، سردار رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، سردار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سردار رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص)، حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی نماینده ولی ‌فقیه در سپاه، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش، علی ربیعی سخنگوی دولت، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی ‌فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، هادی حق‌شناس استاندار گلستان و عبدالعلی علی‌عسگر، رئیس صداوسیما، در پیام‌هایی جداگانه به خانواده او تبریک و تسلیت گفتند.

روز دوشنبه نیز در دومین مراسم «یادها و نام‌ها» که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران برگزار شد، از خانواده‌های فرماندهان شهیدی ازجمله سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار ناصر شعبانی، سردار حسین پورجعفری، سردار محسن پاکیاری و سردار شهید حمید خدادی تجلیل شد.

کد خبر 553701

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha