قیمت هر دلار آمریکا دیروز برای چندمین روز متوالی در محدوده ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان دادوستد شد و در برخی ساعات روز تا مرز ۲۹ هزارو ۷۰۰ تومان هم پیشروی کرد اما از مرز ۳۰ هزار تومان فراتر نرفت؛ با این حال قیمت هر سکه از مرز ۱۴ میلیون تومان هم عبور کرد.

سکه - دلار - ارز

به گزارش همشهری آنلاین، قیمت دلار چند روزی است که در یک محدوده مشخص در حال نوسان است اما نه بنای نزول به زیر ۲۹هزار تومان را دارد نه سودای صعود از مرز ۳۰هزار تومان را در سر دارد. دیروز هم همین رویه تکرار شد و قیمت هر دلار آمریکا در محدوده ۲۹هزارو ۵۰۰تومان تا ۲۹هزارو ۷۰۰تومان نوسان کرد.

صرافی ملی هم به‌عنوان کارگزار اجرایی بانک مرکزی دیروز قیمت هر دلار آمریکا را با ۲۵۳تومان افزایش ۲۸هزارو ۷۵۵تومان تعیین کرد. مقامات بانک مرکزی می‌گویند روند عرضه ارز در نیمه دوم سال بیشتر می‌شود و همین موضوع می‌تواند منجر به کاهش التهاب‌های تابستانی قیمت دلار شود. حتی برخی کارشناسان بر این باورند فروش ارز شرکت‌های تولیدکننده محصولات پتروشیمی‌، فولاد و مواد معدنی‌ در صرافی‌های مجاز، می‌تواند کمک زیادی به آرامش بازار بکند.

علی حق‌بین یک کارشناس صنعت پتروشیمی در این‌باره می‌گوید: این راهبرد بانک مرکزی که در چند روز اخیر عملیاتی شده علاوه بر تسهیل فروش ارزهای صادراتی، نقطه عطفی برای رفع نیازهای ارزی و ایجاد تعادل در بازار ارز که این روزها پرنوسان شده خواهد بود. در بازار سکه اما عبور سکه تمام از مرز ۱۴میلیون تومان، این کالای سرمایه‌ای را هرچه بیشتر از دسترس مردم عادی دور کرده و تقاضا برای خرید سکه‌های کوچک‌تر را افزایش داده است.

در معاملات دیروز، سکه طرح جدید با ۵۵۰هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز قبل به ۱۴میلیون و ۴۵۰هزار تومان رسید و سکه طرح قدیم ۱۳میلیون و ۷۰۰هزار تومان معامله شد که ۳۰۰هزار تومان نسبت به سه‌شنبه افزایش قیمت داشت. براساس اطلاعات سایت اتحادیه طلا و جواهر استان تهران، آخرین قیمت خرید نیم‌سکه تا ساعت ۱۷روز گذشته ۷میلیون و ۹۵۰هزار تومان بود که در مقایسه با روز سه‌شنبه ۲۵۰هزار تومان رشد داشت. ربع‌سکه اما دیروز با ۱۵۰هزارتومان افزایش قیمت نسبت به سه‌شنبه، در قله ۵میلیون تومان قرار گرفت. سکه یک گرمی نیز دیروز با ۲۰۰هزار تومان رشد نسبت به روز قبل، با قیمت ۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان معامله شد. طلا اما روز پرنوسانی را تجربه کرد تا در نهایت هرگرم طلای ۱۸عیار با ۲۷هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز قبل با قیمت یک میلیون و ۳۲۸هزار تومان معامله شود.

روند افزایشی قیمت طلا در بازار تهران در حالی است که قیمت جهانی انس در روز چهارشنبه باز هم کاهش داشت. قیمت هر اونس طلا روز گذشته با ۰.۴۵درصد کاهش به ۱۸۸۹دلار و ۴۶سنت رسید. نمودارها نشان می‌دهد قیمت جهانی طلا در مسیر ثبت بدترین عملکرد ماهانه یعنی کاهش ۴درصدی از نوامبر ۲۰۱۶تاکنون قرار دارد، اما روند تغییرات قیمت در بازار داخلی طلا همچنان با عملکرد جهانی در دو مسیر متفاوت قرار دارد و دلار همچنان عامل اصلی نوسانات قیمتی در بازار طلاست.

کد خبر 553687

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha