چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸
۰ نفر

پلیس اسپانیا از کشف و توقیف بیش از ۳۰ تن حشیش در چهار قایق بادبانی خبر داد که برای یک سازمان روس-بلغاری موادر مخدر حمل می‌کنند. 

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صدا و سیما، خبرگزاری فرانسه گزارش داد، پلیس اسپانیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این بزرگترین عملیات صورت گرفته علیه قاچاقچیان حشیش از راه دریایی در اسپانیا محسوب می‌شود.

چهار قایق بادبانی در چارچوب عملیاتی از ۲۴ تا ۲۸ سپتامبر در اقیانوس اطلس رهگیری و به دستگیری نه تبعه بلغاری و روس منجر شد.

دو قایق بادبانی در سواحل جزیره فوئرته‌ونتورا در جزایر قناری اسپانیا در جنوب غربی مغرب توقیف شدند. یکی دیگر از قایق‌ها در حوالی تنگه جبل الطارق و آخرین قایق هم در سواحل موریتانی در جنوب مغرب توقیف شد.

پلیس اسپانیا اعلام کرد این قایق‌ها که با پرچم انگلیس، آلمان و هلند حرکت می‌کردند در اختیار سازمانی هستند که از سوی کارشناسان به عنوان بزرگترین سازمان جنایی قاچاق حشیش از راه دریا در نظر گرفته می‌شود. مسئولان این سازمان جنایی همگی اهل بلغارستان هستند.

با در نظر گرفتن سایر عملیات‌ها از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۳۵ تن حشیش و شش قایق بادبانی که ارزش آن‌ها بیش از ۵ میلیون یورو است از این سازمان توقیف شده است.
این عملیات با همکاری با انگلیس، هلند، یونان، ایتالیا و یوروپل صورت گرفت.

اسپانیا که شبکه‌های جنایتکار کشورهای اروپای شرقی به طور گسترده در آن حضور دارند به یکی از اصلی‌ترین بنادر ورود مواد مخدر در اروپا تبدیل شده است.
در اواسط ماه سپتامبر، بیش از یک تن کوکائین برای بازار اروپا با ارزشی بالغ بر ۴۰ میلیون یورو در یک قایق بادبانی که با پرچم کرواسی حرکت می‌کرد در سواحل قناری توقیف شد. مقامات کرواسی و اسپانیا از یک راه آفریقایی جدید ورود مواد مخدر سخن می‌گویند.

کد خبر 553668

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha