چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
۰ نفر

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: پروژه ساخت مسیر قطار سریع‌السیر مشهد - گلبهار - چناران تاکنون در بخش اجرای بناهای فنی و زیرسازی آن ۷۰ درصد پیشرفت کرده است.

ریل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اشگاه خبرنگاران جوان، هومن گریوانی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: مسیر سریع مشهد- گلبهار - چناران در چهار ایستگاه شامل دو بنا در ابتدا و انتها و دو ایستگاه در بین مسیر است.تحمیل تحریم ظالمانه از سوی استکبار باعث وقفه در برقراری فاینانس این طرح شده و سرعت اجرای آن را به لحاظ خرید تجهیزات کم کرده است. با این وجود ساخت مسیر قطار سریع مشهد - گلبهار - چناران در اجرای بناهای فنی و زیرسازی آن تا ۷۰ درصد پیش رفته و ساخت تونل و اتصال این مسیر ریلی به خط یکم قطار شهری مشهد در ورودی طرقبه آغاز شده است.

قطار سریع‌السیر مشهد - گلبهار - چناران که مشهد را به شهر چناران واقع در ۶۱ کیلومتری شمال این کلان‌شهر متصل می‌کند از محدوده یکی از مناطق پرتراکم صنعتی خراسان رضوی شامل کارخانه‌های متعدد و چند شهرک مهم صنعتی عبور می‌کند لذا طرح درخواست‌هایی برای پیش‌بینی ساخت ایستگاه توقف قطار به منظور بهره‌گیری این واحدهای صنعتی از آن دور از انتظار نیست.

محمد خوشحال، مدیر شهرک صنعتی ماشین‌سازی و فناوری‌های برتر که از متولیان اجرای طرح عمرانی عمران شهر جدید گلبهار است گفت: مسئولان پروژه ساخت مسیر قطار سریع مشهد - گلبهار - چناران ایستگاهی را برای بهره‌گیری کارکنان این شهرک در نظر بگیرند. تنها دو ایستگاه ابتدایی و انتهایی در طرح ساخت مسیر قطار دیده شده، بنابراین کارکنان شهرک‌های صنعتی بهره چندانی از آن نمی‌برند، زیرا برای سوار شدن به قطار مجبور به طی مسافتی طولانی خواهند بود. ۳۰۰ واحد تولیدی با اشتغالزایی ۶۰۰۰ نفر در فضای ۱۶۰ هکتاری شهرک صنعتی ماشین‌سازی مستقرند و این شهرک گنجایش اشتغالزایی ۲۰ هزار نفر را دارد.

وی بیان کرد: افزون بر ۲۵ درصد کارکنان این شهرک صنعتی ساکن گلبهار هستند بنابراین هر روز برای آمدن به محل کار باید مسیری طولانی را طی و از جاده پرترافیک مشهد - چناران عبور کنند. برخورداری این کارکنان از ایستگاه قطار مشهد - گلبهار - چناران در مکان مناسب، مسیر رفت و آمد آنها را کوتاه و آسان خواهد کرد اما این مهم در صورتی میسر خواهد بود که ایستگاهی نزدیک شهرک پیش‌بینی شود. بنابراین حالا که زیرساخت قطار سریع‌السیر مشهد- گلبهار در حال اجراست، محلی برای استقرار ایستگاه قطار نزدیک این شهرک پیش‌بینی شود که اجرای این بخش به اشتغال زایی بیشتر در این شهرک کمک شایانی خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار در پاسخ به مطالبه شهرک صنعتی ماشین‌سازی گفت: قطار سریع السیر مشهد- گلبهار- چناران از نوع قطارهای پرسرعتی است که از نظر فنی یک ایستگاه ابتدایی و یک ایستگاه در انتهای مسیر خود دارد. اگر این قطار با ۱۶۰ کیلومتر در ساعت سرعت بخواهد در ایستگاه‌های متعدد توقف کند، استهلاک آن افزایش می‌یابد و از نظر فنی دچار مشکل می‌شود. با این حال با توجه به تاکید استاندار خراسان رضوی برای رفاه حال مردم و شاغلان شهرک صنعتی ماشین‌سازی، یک ایستگاه بین ورزشگاه ثامن و شهرک صنعتی در نظر گرفته شد تا جوابگوی نیاز هر دو حوزه باشد.

کد خبر 553591

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha