سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۴
۰ نفر

کنار آمدن با دندان‌های حساس خیلی دشوار است. این نوع دندان‌ها به سرعت در تماس با نوشیدنی‌های گرم یا سرد تحریک می‌شوند و با گذشت زمان ترک می‌خورند.

به وجود آمدن این ترک‌ها موجب می‌شود تا اعصاب، درد را بیشتر احساس کنند و به قول معروف تا مغز سر تیر بکشد. حتی گاهی داشتن دندان‌های حساس موجب تغییر عادت‌های تغذیه‌ای فرد می شود. به عنوان مثال، افرادی که دندان‌های حساس دارند از ترس تیر کشیدن دندان‌هایشان، عطای خوردن بستنی را به لقایش می‌بخشند.

به گفته دندانپزشکان، استفاده از خمیردندان‌های مخصوص دندان‌های حساس به کاهش حساسیت آنها کمک می‌کند. این در حالی است که خمیردندان‌های قوی که دارای مواد سفیدکننده و ضد جرم هستند، حساسیت دندان‌ها را بیشتر می‌کنند.

برای کاهش حساسیت دندان‌ها از مواد غذایی اسیدی استفاده نکنید و نوشیدنی‌های ملایم را در رژیم غذایی خود بگنجانید. همچنین از مسواک زدن محکم دندان‌ها به امید اینکه جرم بیشتری از روی آنها پاک شود، بپرهیزید چون با این کار تنها دندان‌ها را حساس‌تر می‌کنید.

اما اگر با وجود به کار بستن این اقدامات باز هم هنگام نوشیدن مایعات سرد یا داغ( البته نه خیلی سرد یا داغ که در این صورت واکنش دندان طبیعی است)  تیر کشیدن دندان ها برای 3 یا 4 روز ادامه داشت، حتما به دندانپزشک مراجعه کنید و از او کمک بخواهید.

کد خبر 55340

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز