دو موتور افزایش قیمت در بازار سکه از کار افتاده است.

سكه هوم پيج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصادنیوز، قیمت سکه دو موتور محرکه دارد و از دو کانال قیمتی طلای جهانی و دلار تعیین می‌شود. قیمت جهانی اونس طلا در محدوده‌ی کمتر از هزار و ۹۰۰ دلار ماندگار شده و قیمت دلار در بازار تهران کم نوسان است.

 قیمت سکه امروز به ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید که نسبت به روز گذشته ۲.۲ درصد افزایش یافته است و حباب سکه به ۹۸۰ هزار تومان رسیده است، به نظر می‌رسد این دو موتور محرکه از کار افتاده است.

  •  طلا در کانال ۱۸۰۰ دلار

با افزایش ۲۰ دلاری قیمت اونس در روز گذشته، انتظار افزایش قیمت سکه در بازار شکل گرفت اما اونس هنوز با شکستن سقف و ورود به کانال بالاتر فاصله دارد.

پیش از این برآوردهای تحلیل‌گران فنی نشان می‌داد که اگر قیمت طلا رشد کند و به کانال ۱۹۰۰ دلار وارد شود قیمت سکه نیز از سقف مقاومتی ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عبور می‌کند. اما در معاملات روز سه‌شنبه هشتم مهرماه قیمت سکه تا ۱۵۰ هزار تومان بالاتر از این رقم نیز قرار گرفت و به ۱۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید. به نظر می‌رسد طلا دیگر موتور محرکه‌ی سکه نیست و فعلا از کار افتاده است.

  • نوسان کم دلار

عامل دیگری که بر قیمت سکه اثر دارد قیمت دلار است. با توجه به ثبات قیمت دلار در محدوده‌ی ۲۹ هزار تومان و کاهش ۱.۵ درصدی قیمت آن نسبت به روز گذشته، به نظر می‌رسد موتور دوم رشد دهنده‌ی قیمت سکه نیز از کار افتاده است و سکه بر بال انتظارات با افزایش تقاضا مواجه است. در چنین شرایطی حباب سکه در حدود ۹۸۰ هزار تومان برآورد می‌شود که انتظار می‌رود در روزهای آتی کاهش یابد.

کد خبر 553312

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارز و طلا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha