یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۵ - ۰۵:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه نگار برجسته روس، روز گذشته 15 مهرماه به ضرب دو گلوله به قتل رسید.

به گزارش سی ان ان، خانم "آنا پولیتکوسکایا" به ضرب گلوله افراد ناشناس در آسانسور آپارتمان محل سکونتش در مسکو به قتل رسیده است.‌

این زن که از سالها قبل حضور خود را در عرصه روزنامه نگاری با انتقاد از سیاستهای کرملین و به خصوص پوتین پررنگ تر کرده بود از مدتها پیش تهدید به مرگ می‌شد تا اینکه در نهایت با شلیک دو گلوله به قتل رسید.

خانم پولیتکوسکایا که به عنوان خبرنگار در روزنامه "نوایا گازتا" کار می کرد یکی از اولین کسانی بود که در وقایع مهم روسیه از جمله گروگان گیری در مدرسه بلسان سال 2004 و همچنین گروگانگیری در سالن تاتر مسکو که در آن نظامیان چچن هزاران نفر را گروگان گرفته بودند حضور داشت و با گروگانگیران وارد مذاکره شد.

او از مدتها قبل و از زمانی که انتقاداتش را نسبت به درگیری های چچن و سیاستهای پوتین در غالب یک کتاب عنوان کرد از سوی افراد ناشناس تهدید به مرگ می شد و چندین بار نیز به جان وی سو قصد شده بود.

در طول سالها کار، خانم پولیتکوسکایا  بیش از ده جایزه بین‌المللی به خاطر شجاعت و جسارتش در امر خبرنگاری از کشورهای مختلف دریافت کرده بود.

روسیه یکی از خطرناکترین کشورها برای روزنامه نگاران است ،به طوری که از سال 1996 تا 2005 حدود 23 روزنامه نگار در این کشور و به خصوص در چچن به قتل رسیده اند که پرونده هیچکدام از آنها پیگیری نشده است.

کد خبر 5533

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز