با افزایش ناگهانی قیمت مسکن در همدان خانه‌دار شدن به رؤیایی دور تبدیل شده و مستأجران به اجبار دوباره تن به اجاره‌نشینی آن هم با قیمت‌های نجومی ودیعه و اجاره‌بها داده‌اند.

مسکن - اجاره - رهن - مستأجر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، شیوع کرونا ویروس بهانه‌ای برای جهش دوباره قیمت مسکن شد به‌طوری‌که حتی خانه‌دارهایی که قصد عوض کردن خانه‌های خود را داشتند هم نتوانستند کاری کنند یا از خرید آپارتمان بزرگ‌تر صرف‌نظر کردند یا اینکه ملک خود را از دست دادند و حال به جرگه مستأجران پیوستند. با نگاهی به آگهی‌های خریدوفروش و اجاره مسکن می‌بینیم اجاره‌بهای ملک در همدان به‌اندازه‌ای رسیده که در چند سال گذشته می‌توانستیم با آن پول آپارتمانی دریکی از نقاط متوسط شهر خریداری کنیم.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک همدان بیان کرد: قیمت مسکن نسبت به فصل بهار دو برابر شده است، مشاورین املاک علت گرانی ملک در همدان نیستند. در سال جاری دو جهش افزایش قیمت مسکن در همدان اتفاق افتاد به‌طوری‌که ابتدا در اوایل سال قیمت مسکنی که متری ۲. ۵ تا سه میلیون تومان بود، به متری ۵. ۵ تا هفت میلیون تومان رسید اما در حال حاضر می‌بینیم قیمت همان ملک به‌طور متوسط به ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان رسیده است. سایه افزایش قیمت‌ها به‌قدری سنگین شده که معاملات خریدوفروش مسکن موردی شده است و فروشندگان از ترس اینکه نتوانند خانه‌ای بخرند از فروش منصرف شدند و خریدار آن‌هم قدرت خرید ندارند.

جمالی درباره قیمت اجاره مسکن می‌گوید: از بحران کمبود خانه بیرون آمده‌ایم، با توجه به اینکه الآن فصل جابه‌جایی نیست، باید اجاره‌بها پایین بیاید. بر اساس دستور دادستان ‌همدان قراردادهای اجاره مسکن با ۲۰ درصد افزایش انجام می‌گیرد که با نظارت مسئولان ساماندهی شد. کار مشاورین املاک واسطه‌گری است نه قیمت‌گذاری بنابراین نمی‌توان گفت مشاورین املاک علت گرانی ملک هستند. اینکه برخی از مالکان زیاده‌خواه هستند و قیمت‌های نامتعارف را برای اجاره‌بها پیشنهاد می‌دهند به مشاورین املاک ارتباطی ندارد و تنها اقدامی که توانسته در این راستا داشته باشد این است که از فایل کردن قیمت‌های نامتعارف معذور است و در بسیاری از واحدها این را اطلاع‌رسانی کرده‌ایم.

کد خبر 553247

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار همدان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha