مدیر کل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از اجرای طرح آبخیزداری در ۲۴۰ هزار هکتار از عرصه‌های کشور و در استان‌هایی که طی سال‌های اخیر مورد هجمه سیل بوده اند، خبر داد.

آبخیزداری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ابوالقاسم حسین‌پور اظهار کرد: سازمان جنگل‌ها درصدد بوده است که از ابتدای امسال در ۱۱ استان کشور که طی سال‌های اخیر مورد هجمه سیل قرار گرفتند و سیل خسارات قابل توجهی به اماکن شهری و روستایی آن‌ها وارد کرد، طرح های آبخیزداری و آبخوانداری را با اهتمام بیشتری اجرایی کند.

وی با اشاره به این که درحال حاضر طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری به عنوان یکی از طرح‌های محوری سازمان جنگل‌ها قلمداد می‌شود، تصریح کرد: از ابتدای امسال با اعتباری حدود ۲۶۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی در ۲۴۰ هزار هکتار از عرصه‌های کشور طرح‌های آبخیزداری و کنترل سیل اجرایی می‌شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان جنگل‌ها، مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با بیان این که در این راستا طی روز آینده در ۱۳ هزار هکتار از حوضه آبخیز سیل خیز و مشرف به شهر ایلام این عملیات آغاز می‌شود، گفت: با توجه به زیرساخت‌های موجود در ایلام در نظر داریم که پارک آبخیز و یک فضای سبز تفرجگاهی در این منطقه ایجاد کنیم.

کد خبر 553197

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha