جمعی از مسئولان استان کردستان از جمله دادستان انقلاب و عمومی مرکز استان از وضعیت سد وحدت سنندج بازدید کردند و مقرر شد دادستان برای رفع مشکل این سد اقدام و پیگیری لازم را انجام دهد.

بازديد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در این بازدید همچنین کارشناسان حفاظت محیط زیست و برخی مسئولان آب منطقه‌ای و آبفا هم حضور داشتند و وضعیت و کیفیت آب شرب شهر سنندج که از محل سد وحدت تامین می‌شود را مورد بررسی قرار دادند.

فؤاد مصطفی نژاد، رئیس اداره حفاظت محیط زیست سنندج با اشاره به ورود فاضلاب تعدادی از روستاهای حاشیه سد وحدت به داخل دریاچه آن گفت: این مساله موجب بروز مشکلات و آلودگی زیست‌محیطی برای آب شرب شهر سنندج شده است. مشکل بسیار مهم ورود فاضلاب روستای ۲ هزار نفری سراب قامیش است که حدود ۱۰ لیتر بر ثانیه فاضلاب بدون تصفیه وارد سد وحدت می‌شود.

در این بازدید دادستان عمومی و انقلاب استان کردستان که از نزدیک وضعیت آب سد وحدت و مشکلات آن از جمله ورود فاضلاب را دیده بود، بر رسیدگی سریع‌تر حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج به این مشکل تاکید کرد و گفت: با دستگاه‌هایی که از انجام وظایف زیست‌محیطی خود در حوزه بهداشت عمومی تخطی کنند برخورد و وضعیت آب شرب شهر را تا حل مشکل رصد می‌کنیم.

کد خبر 553108

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کردستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha