مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷
۰ نفر

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری از مرمت و بازسازی سه بنای تاریخی دژ رشکان، کتیبه‌های وقفنامه و آتشکده ری در مدت سه ماه با اعتبار یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال خبر داد.

کتیبه ری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امیرمسیب رحیم‌زاده اظهار داشت: دژ رشکان که از بناهای تاریخی دوره اشکانیان است و در محله صفاییه شهرری  در جنوب استان تهران قرار دارد با اعتبار یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال بازسازی شده است. گفتنی است که ساماندهی محیط پیرامونی، بازسازی پله های ورودی و ایجاد زیرساخت از جمله فعالیت های انجام شده در بنای تاریخی دژ رشکان است.

رحیم‌زاده با اشاره به اینکه آشتکده ری (تپه میل) یکی از آثار تاریخی دوره ساسانیان است و در محور ری ـ ورامین واقع شده است، بیان کرد: مرمت سازه پوشش تالار اصلی، مسیر دسترسی و ساماندهی محوطه آتشکده ری از جمله اقدامات صورت گرفته در این اثر تاریخ است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری یادآور شد: ۴۰۰ میلیون ریال بازسازی و مرمت جزی تالار اصلی و محوطه آتشکده ری هزینه داشته و ۲۰۰ میلیون ریال هم برای مرمت ۲ کتیبه وقف بازار ری هزینه شده است، خط این کتیبه‌ها نستعلیق است و هر کدام ۱۲ سطر دارند که با دقت بالا مرمت و بازسازی شده‌اند.

وی با بیان اینکه دو کتیبه بخشی از هویت و تاریخ وقف در بازارهای تاریخی و محوطه‌های پیرامون اماکن مذهبی شهرری را نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: طرح حفاظتی مناسبی برای نگهداری این ۲ کتیبه در نظر گرفته شده است.

کد خبر 553098

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha