رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه در استان خراسان جنوبی گفت: با توجه به کاهش محسوس دما در روزهای آینده دامدارن، زنبورداران و آبزی‌پروران منطقه توصیه‌های دامپزشکی را جدی بگیرند.

مرغداری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هادی کاووسی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه گفت: کاهش محسوس دما در اواخر این هفته باعث سرما و یخبندان شبانه در استان به خصوص شهرستان سربیشه خواهد شد. با توجه به سرما و یخبندان پیش رو دامداران توصیه‌های این سازمان را جدی بگیرند. بر این اساس تهیه سوخت مورد نیاز برای واحدهای دامداری و مرغداری و کنترل دستگاه‌های تولید گرما و برق اضطراری در واحدهای پرورش طیور قبل از ایجاد سرمازدگی موضوع با اهمیتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شبکه دامپزشکی سربیشه با بیان این‌که تمام واحدهای پرورش دام و طیور شهرستان ذخایر سوخت خود را کنترل و از کافی بودن آن اطمینان حاصل کنند، ادامه داد: زنبورداران و تولیدکنندگان عسل در این شهرستان نیز نسبت به انتقال کندوها به مکان‌های گرم‌تر اقدام کنند.

زمان شروع کاهش محسوس و قابل ملاحظه دما (۸ تا ۱۲ درجه سلسیوس) دوشنبه شب، (هفتم مهرماه) اعلام شده است و تا روز جمعه، (یازدهم مهر ماه) ادامه خواهد داشت.

سربیشه، نقاطی از زیرکوه، قاین، درمیان، بخش مرکزی بیرجند، سرایان، فردوس و نقاط کوهستانی از خوسف و نهبندان نیز تحت تاثیر کاهش دما و سرمای شبانه خواهند بود.

کد خبر 552930

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha