جایزه ویژه و نشان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در مراسم اختتامیه این رویداد سینمایی به دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اهدا شد.

وزير بهداشت در جشنواره فيلم مقاومت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ستاد اطلاع‎رسانی جشنواره فیلم مقاومت، آیین اختتامیه مرحله نخست شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شامگاه یکشنبه ۶ مهر در باغ‌موزه دفاع مقدس در جوار مزار شهدای گمنام برگزار شد و وزیر بهداشت پس از دریافت نشان ویژه جشنواره گفت: این تندیس را به رسم یادگار در دفتر وزیر می‌گذارم تا نسل‌های بعد بداند مردم سرزمین خدمتگزاران خود را فراموش نمی‌کنند و قدردان زحمات آنها هستند.

در ادامه از خانواده شهید دکتر غلامحسین نادری، شهید دکتر حبیب‌الله پیروی و شهید دکتر منوچهر آقایی شهرستانی از شهدای مدافع سلامت با حضور دکتر نمکی، مدیر عامل موزه انقلاب و دفاع مقدس و دبیر جشنواره فیلم مقاومت تجلیل شد. وزیر بهداشت در سخنانی کوتاه گفت: به عنوان سربازی کوچک که خاک پای ملت ایران هستم درود می‌فرستم به روح همه مدافعان حرم و سلامت کشورم و تشکر دارم از همه کسانی که در به تصویر کشیدن این حرکت بزرگ ملی تلاش کردند. به عنوان یک سرباز کوچک زانو زده و دست همه این عزیزان را که در کنار همکارانم در نظام سلامت بودند می‌بوسم.

وی ادامه داد: امروز مقاومت نه به معنای تاب‌آوری مقابل ظلم بلکه به معنای شکل گرفتن یک فرهنگ است که در آن ابعاد مختلف سرزمینی که برابر قلدری‌ها ایستادند، بیان می‌شود. در تاریخ دفاع مقدس و بعد از آن شکلی از هنر پدید آمد که جاودانه‌هایی زیبا خلق کرد و امروز همکارانم به عنوان خدمتگزاران کوچک اما صدیق مردم این سرزمین حماسه‌ای تازه آفریدند و یادآور روزهای سخت دفاع مقدس شدند. من هرگز در این سرزمین با این صفا و صمیمیت احساس تنهایی نکردم و از روز نخست به عنوان یک سرباز کوچک همواره همه را کنار خود حس کردم.

وزیر بهداشت در پایان سخنان خود گفت: از نیروهای مسلح که از روزهای اول اعلام آمادگی کردند، عزیزانم در سازمان بسیج که در بسیج مبارزه با کرونا کنارم بودند و اصحاب رسانه، هنر و صدا و سیما که این روزها در این عرصه پرخطر دست ما را گرفتند سپاسگزارم. امروز روزی است که شهید مرتضی آوینی دیگری باید بیاید کنار ما؛ ما امروز هزاران آوینی دیگر را کنار خود می‌بینیم که این جانبازی‌ها را به تصویر بکشند. این همه حماسه بزرگ را در عرصه بین‌المللی در اوج ظلم خلق می‌کنند و این زاییده عشق به مردم و سرزمین و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران است.

آیین اختتامیه مرحله نخست شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در بخش‌های مدافعان سلامت و جشنواره جشنواره‌ها همراه با اهدای نشان رسول به سینماگر خلاق حوزه انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت، عصر روز یکشنبه ۶ مهرماه در باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد.

کد خبر 552797

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha