مجموع نظرات: ۵
یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
۰ نفر

اگر بدانید که گرما قاتل باتری گوشی است، به هیچ عنوان اجازه نمی دهید گوشی هوشمندتان داغ شود! این مسئله حقیقتی است که در صورت عدم آگاهی نسبت به آن می تواند مشکلات متفاوت مانند خراب شدن باتری گوشی یا حتی انفجار موبایل را به همراه داشته باشد.

image-20200927130011-1.jpeg

بسیاری از کابران با آگاه بودن نسبت به عوارض داغ شدن گوشی، اقدامات متفاوتی انجام می دهند تا از این اتفاقات جلوگیری کنند. اما برخی از افراد دیگر بدون جدی گرفتن این مورد به سادگی طول عمر گوشی خود را کاهش می دهند. در این مقاله قصد داریم برخی از راه حل هایی را ارائه کنیم که با در نظر گرفتن آن ها می توانید از داغ شدن بیش از حد گوشی هوشمندتان جلوگیری کنید.

داغ شدن گوشی هوشمند می تواند طبیعی باشد؟

در اولین قسمت باید به این نکته توجه داشته باشید که داغ شدن گوشی تا حدی می تواند طبیعی باشد. قطعا هر چه میزان کارکرد شما با موبایل بیشتر شود، CPU بیشتر کار می کند و در نتیجه شاهد داغ شدن موبایل خواهیم بود. اما مسئله ای که وجود دارد این است که داغ شدن گوشی در زمان روشن ماندن و کار کردن طبیعی است نه در حالت دیگر.

به طور مثال یکی از مواردی که باعث داغ شدن غیر طبیعی گوشی می شود، این است که گوشی موبایل را روی هولدر قرار دهید و تا مدت ها در معرض نور مستقیم خورشید باشد. هولد، از محبوب ترین لوازم جانبی خودرو است که این روزها کاربرد زیادی دارد اما باید به شکل اصولی از آن استفاده کنید و اجازه ندهید تا موبایل شما ساعت ها در معرض نور خورشید باشد.

هولدرهای 360 درجه این امکان را فراهم می کنند تا زاویه گوشی را تغییر دهید و از تابش مستقیم نور خورشید به آن جلوگیری کنید. با مراجعه به صفحه لوازم جانبی خودرو در فروشگاه جانبی می توانید نمونه هایی از این هولدرها را مشاهده کنید.

به هیچ عنوان از تجهیزات تقلبی استفاده نکنید

یکی دیگر از مسائلی که مشکلات جدی برای گوشی های هوشمند ایجاد می کند این است که از تجهیزات تقلبی استفاده کنید. به طور مثال استفاده از شارژر و باتری تقلبی موجب داغ شدن بیش از حد گوشی می شود. بهتر است گوشی هوشند خود را همیشه با شارژر اورجینال شارژ کنید. همچنین در صورتی که قصد خرید پاور بانک یا شارژر فندکی را دارید، تنها از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. به طور مثال برای خرید شارژر ماشین می توانید به صفحه شارژر فندکی ماشین در فروشگاه جانبی مراجعه کنید و تمامی محصولات را با ضمانت اصالت و مهلت تست، خریداری کنید.

برنامه های سنگین را به صورت همزمان اجرا نکنید

حافظه رم گوشی را پر نکنید! زمانی که بیش از توان سی پی یو و رم گوشی از آن ها کار می کشید، در نهایت شاهد داغ شدن باتری گوشی خواهید بود. بهتر است برنامه های غیر ضروری را به صورت همزمان با برنامه های سنگین باز نکنید.

از ویروسی نبودن گوشی مطمئن شوید

گاهی اوقات ویروسی بودن گوشی در نهایت منجر به داغ شدن گوشی می شود زیرا اختلالات متفاوتی در عملکرد گوشی پیش می آید. برای آنکه مطمئن شوید گوشی شما ویروسی نشده است، می توانید عبارت " چطور بفهمیم گوشیمان ویروسی شده است؟" را جستجو کنید. این احتمال وجود دارد که کارت حافظه گوشی نیز ویروسی شده باشد. از این رو بهتر است فایل های کارت حافظه را با کامپیوتر اسکن کنید سپس کارت حافظه را فرمت کنید.

زمان شارژ شدن گوشی با آن کار نکنید

به صورت کلی بهتر است این اتفاق نیوفتد. بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا با ساعت هوشمند خود نوتیفیکیشن های گوشی را بررسی کنند و زمان شارژ شدن گوشی از آن استفاده نکنند که روش بسیار خوبی است. نکته ی دیگری که حین شارژ کردن گوشی باید به آن توجه داشته باشید این است که گوشی را روی تخت، پتو یا موارد مشابه نگذارید. بهتر است محل کافی برای عبور هوا باز باشد. حتی در مواقعی می توانید حین شارژ کردن گوشی، قاب موبایل را جدا کنید.

از سالم بودن گوشی و ای سی شارژ موبایل مطمئن شوید

گاهی اوقات داغ شدن همیشگی موبایل می تواند نشانه ی خرابی گوشی باشد. به طور مثال در صورت خراب شدن باتری گوشی شاهد علائمی مانند داغ شدن بیش از حد باتری، باد کردن آن و موارد مشابه باشیم.

اگر نشانه هایی مانند خاموش شدن ناگهانی، داغ شدن بیش از حد پشت گوشی، باد کردن باتری و موارد مشابه را مشاهده کردید بهتر است به یک متخصص مراجعه کنید تا سالم بودن باتری گوشی را تشخیص دهد.

همچنین خراب بودن ای سی شارژ گوشی می تواند از دیگر نشانه های خرابی موبایل و در نهایت داغ شدن بیش از حد آن باشد. رایج ترین دلیل خراب شدن ای سی شارژ، استفاده از شارژرهای تقلبی است. از این رو پیشنهاد می شود همیشه از شارژرهای اورجینال استفاده کنید. برای خرید شارژر، هندزفری، باتری و تمامی تجهیزات جانبی گوشی می توانید به فروشگاه اینترنتی جانبی مراجعه کنید. جانبی یکی از معتبرترین فروشگاه های جانبی ایران است که اصالت تمامی کالاها را ضمانت می کند و مهلت تست برای تمامی کالاهای خود در نظر گرفته است.

کد خبر 552645

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha