رئیس امور آب مهاباد گفت: راه‌های دسترسی به دریاچه سد این شهرستان برای جلوگیری از آلودگی آن از ۲ مسیر اصلی مسدود شده است.

دریاچه سد مهاباد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رضا جهینی اظهار کرد: با توجه به وضعیت خاص و ایمنی سد مهاباد برای شهروندان و در راستای جلوگیری از آلوده شدن آب سد، پخش زباله و انتقال آلودگی و بیماری به داخل آب سد، راه‌های دسترسی به حاشیه سد از ۲ سمت حمزه آباد و  قاضی آباد مسدود شده است.

وی با اشاره به اینکه سد مهاباد  تامین کننده آب شرب شهرستان است، ادامه داد: با مسدود شدن بیش از ۲۰ مسیر دسترسی  اکنون امکان رفتن به حاشیه سد مهاباد با خودرو شخصی وجود ندارد و این روند تا رعایت کامل نکات بهداشتی توسط شهروندان بازگشایی نخواهد شد.

رئیس امور آب مهاباد در آذربایجان غربی با اشاره به استقرار دکه‌هایی در اطراف سد نیز گفت: فعالیت این دکه‌ها در حاشیه سد مهاباد غیرقانونی و بدون مجوز بوده و چنانچه صاحبان آن حداقل شعاع ۵۰ متری خود را تمیز و عاری از زباله و مواد آلاینده پاک نکنند، ضمن برخورد و جمع‌آوری به تعزیرات حکومتی نیز معرفی خواهند شد.

جهین از شهروندان خواست نسبت به رعایت نظافت اطراف سد و جلوگیری از آلودگی آب در بالادست سد حساس باشند و درصورت مشاهده هرگونه عامل آلوده‌کننده آب، موارد از طریق شماره تلفن ۴۴۴۲۲۲۲۰۸۱ بلافاصله به این اداره اطلاع دهند.

کد خبر 552598

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha