سرپرست معاونت حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: به منظور کنترل معاینه فنی خودروها در شهر، نصب دوربین‌های پلاک‌خوان در دستور کار شهرداری قرار دارد.

دوربين

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شیما زرآبادی‌پورافزود: در حال حاضر ۲ دوربین پلاک‌خوان در بلوار آیت‌اله خامنه‌ای نصب هستند و تا پایان سال ۹۹ به سامانه سیمفا متصل خواهند شد. ۲ دوربین پلاک‌خوان دیگر نیز خریداری و در سطح شهر نصب خواهد شد. افزایش امنیت شهری و کنترل ترافیک و گستردگی پهنه نظارت از مزیت‌های نصب این دوربین‌هاست و به ایجاد شرایط ایمن‌تر در شهر کمک می‌کند.

با اتصال دوربین‌های پلاک‌خوان به سامانه سیمفا با استفاده از اطلاعات دوربین‌ها و بانک اطلاعات، خودروهای فاقد معاینه فنی جریمه و اعمال قانون خواهند شد. در حال حاضر سالانه ۳۰ هزار خودرو به مرکز معاینه فنی شهید رجایی مراجعه و برگ معاینه فنی دریافت می‌کنند.

شهرداری قزوین ۹۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری، ۳۰ دستگاه دوربین‌های ثبت تخلف سرعت و ۶ دستگاه دوربین ثبت عبور از چراغ‌قرمز در سطح شهر قزوین نصب‌کرده است و هم‌اکنون ۳۶ تقاطع هوشمند مرکزی در سطح شهر وجود دارد که تا پایان سال این تعداد به ۴۰ دستگاه می‌رسد.

کد خبر 552586

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha