مجموع نظرات: ۰
شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
۰ نفر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: نرخ تورم نقطه‌ای استان در شهریورماه به ۳۷.۴ درصد رسید که در مقایسه با ماه قبل ۲.۹ واحد درصد افزایش یافت.

تورم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مسعود شفیعی افزود: خانوارهای استان تهران به‌طور میانگین ۳۷.۴ درصد بیشتر از شهریور سال ۹۸ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کردند و نرخ تورم نقطه‌ای کل کشور در شهریور ماه ۱۳۹۹ عدد ۳۴.۴ درصد اعلام شد.

وی با بیان اینکه نرخ تورم نقطه‌ای استان تهران در شهریور ماه ۱۳۹۹ در مقایسه با ماه قبل ۲.۹ واحد درصد افزایش یافت، بیان کرد: نرخ تور نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها  و دخانیات» با افزایش ۵.۳ واحد درصدی به ۲۹.۵ درصد و گروه «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» با افزایش ۲.۱ واحد درصدی به ۳۹.۸ درصد رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در ادامه به نرخ تورم نقطه‌ای خانوارهای شهری و روستایی استان تهران اشاره کرد و توضیح داد: نرخ تورم نقطه‌ای برای خانوارهای شهری استان تهران ۳۷.۵ درصد است که نسبت به ماه قبل ۲.۹ واحد درصد افزایش داشت؛ همچنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ۳۴.۸ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ۳.۳ واحد درصد افزایش یافت.

 شفیعی با اشاره به افزایش ۳.۳ درصدی نرخ تورم ماهانه استان طی شهریور سال جاری، اضافه کرد:  این نرخ در مقایسه با ماه قبل ۰.۱ درصد افزایش داشت. منظور از نرخ تورم ماهانه درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه قبل است و تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» و «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» به ترتیب ۲.۸ درصد و ۳.۴ درصد بوده است.

به گفته شفیعی، نرخ تورم ماهانه برای خانوارهای شهری ۳.۳ درصد بوده که نسبت به ماه قبل یک درصد افزایش داشت؛ همچنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ۳.۱ درصد بود که نسبت به ماه قبل ۱.۲ واحد درصد افزایش را نشان می‌دهد. نرخ تورم سالانه شهریور برای خانوارهای استان تهران به ۲۹ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل ۰.۴ واحد درصد بیشتر شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران افزود: منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه قبل از آن است. نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری ۲۹ درصد با افزایش چهار واحد درصد نسبت به ماه قبل و برای خانوارهای روستایی ۲۹ درصد بود که نسبت به ماه قبل تغییر نداشت.

کد خبر 552336

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha