قیمت دلار در صرافی‌های بانکی با افزایش ۷۵۰ تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۸ هزار و ۸۵۰ تومان تعیین شده است.

دلار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، تشدید نوسانات ارزی و ورود دلار به کانال ۲۷ هزار تومان موجب شد تا بازارساز تصمیم جدی برای مدیریت عرضه و تقاضا بگیرد و برهمین اساس علاوه بر افزایش عرضه در بازار با برداشتن سقف فروش در سامانه نیما، از سرگیری فروش ارز سهمیه‌ای، آزاد شدن فروش ارز پتروشیمی ها در صرافی‌های غیربانکی و کاهش اختلاف دلار در بازار رسمی و آزاد مقدمات کاهش نوسانات قیمتی را در بازار ارز فراهم کرد.

سیاست های بازارساز موقتا در روز نخست اجرای طرح در بازار جواب داد و دلار با کاهش ۱۰۰۰ تومانی همراه شد؛ دلار از ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان به ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان در پایان معاملات کاهش یافت.

اما روند نزولی در بازار خیلی دوام نداشت و  مجدداً بازار ارز با تشدید نوسانات همراه بوده و است؛ این درحالی است که در روزهای گذشته بازارساز به منظور کاهش اختلاف نرخ رسمی دلار با بازار آزاد، قیمت خرید و فروش ارز در صرافی های بانکی و بازار متشکل ارزی را بیش از ۳ هزار تومان  افزایش داد.

هم اکنون قیمت فروش دلار در صرافی ها با افزایش  ۷۵۰ تومانی نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل ۲۸ هزار و ۸۵۰ تومان و قیمت خرید دلار نیز ۲۸ هزار و ۴۵۰ تومان درج شده است.

ضمن اینکه قیمت فروش یورو نیز با افزایش نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل معادل ۳۳ هزار و ۳۵۰ تومان و قیمت خرید یورو ۳۳ هزار و ۲۵۰ تومان تعیین شده است.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی های بانکی و بازار متشکل ارزی متغییر است؛ برهمین اساس نیز از صبح امروز تا کنون در چند نوبت قیمت‌ها در این صرافی ها تغییر کرده و با افزایش همراه بوده است.

گفتنی است، با افزایش بیش از ۳ هزار تومانی قیمت ارز در صرافی های بانکی و کاهش اختلاف قیمت ارز بازار آزاد و رسمی، بانک مرکزی ممنوعیت فروش ارز سهمیه ای را به هر کارت ملی برداشت؛ بنابراین صرافی ها به هر کارت ملی یک بار در سال ۲۲۰۰ دلار ارز سهمیه‌ای می فروشند. پیش از این با دستور بانک مرکزی فروش ارز سهمیه‌ای موقتاً در صرافی های بانکی متوقف شده بود.

کد خبر 552297

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    11 0
    با اون صف خفقان آور کی می تونه دلار بخره. وانگهی دلار در بازار آزاد گرونتره. حداقل دو سه هزار تومن