معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان کردستان از کشف‌ گور تاریخی متعلق به دوره اشکانی در روستای لنگریز منطقه کلاترزان خبر داد.

كشف گور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، صابر وفایی از کشف‌ گور تاریخی در روستای لنگریز منطقه کلاترزان این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: تیمی متشکل از هیات باستان‌شناسان اعزامی از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با مجوز پژوهشگاه وزارتخانه در محدوده سد در دست احداث نی‌آباد موفق به کشف گوری تاریخی شدند. ‌در نتیجه گمانه‌زنی آثار در معرض خطر واقع در محدوده سد در دست احداث نی‌آباد حد فاصل سنندج تا سروآباد در محدوده ارضی روستای لنگریز هیاتی به سرپرستی شکوه خسروی موفق به کشف و کاوش گور تاریخی متعلق به دوره اشکانی شدند.

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان خاطرنشان کرد: در سنت تدفین دوران اشکانی معمولاً خمره‌ها نقش تابوت را ایفا کرده و در گور مکشوفه و به تبع فرهنگ دوره اشکانیان جسد در داخل دو خمره و به موازات هم به شیوه طاق باز یا درازکش قرار داده شده است. با توجه به وجود سرنیزه زیر دنده‌ها، به نظر می‌رسد جسد متعلق به شخصی بوده که بر اثر جراحت فوت شده باشد.

وفایی اظهار کرد: در حال حاضر محققان باستان‌شناسی و سایر علوم میان‌رشته‌ای، تحقیق و مطالعه روی بقایای اسکلت را آغاز کرده‌اند و با اتمام مطالعه، نتیجه را در قالب گزارش و مقالات علمی منتشر خواهند کرد.

کد خبر 552279

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha