سفیر تهران در مسکو از تمایل ایران برای همکاری با روسیه جهت تولید مشترک واکسن ویروس کرونا و برگزاری گفت‌وگوهای دوجانبه در این زمینه خبر داد.

کاظم جلالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه اعلام کرد که تهران و مسکو در حال گفت‌وگو بر سر تولید مشترک واکسن ویروس «کووید۱۹» هستند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، جلالی طی نشست خبری گفت که با «کریلی دمیترییِف» مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه (RDIF) صحبت‌هایی انجام داده و اعلام کرده که ایران در این زمینه همکاری خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به انتقاد از اقدام آمریکا در خروج از توافق هسته‌ای و اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه تهران پرداخت.

به نوشته وبگاه روسی «ریانووستی»، جلالی در این باره گفت: «او (دونالد ترامپ) باید به دلیل خروج آمریکا از برجام [از ایران] عذرخواهی کرده و تمام ضررهای اقتصادی و سیاسی ما را جبران کند».

پیش از این «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سی و یکمین سفرش به مسکو ضمن رایزنی با همتای روس خود ابراز امیدواری کرد که در ماه اکتبر و ریاست روسیه بر شورای امنیت کماکان شاهد نقش مثبت این کشور در حفظ اعتبار شورا و مقابله با حرکت‌های خلاف قانون آمریکا باشیم.

وزیر امور خارجه روسیه هم در این نشست گفت که تهران و مسکو صریحاً تلاش آمریکا برای محدودیت دائم تسلیحاتی علیه ایران را مردود می‌دانند.

کد خبر 552164

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی US ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    6 4
    بعضی هایانمیفهمن یاخودشونوزدن به نفهمی.
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    5 1
    ایرانی، دقیقا ترامپت اونجوره که گفتی
  • مهدی IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    4 6
    هیچ وقت یه ایرانی تهدیدنکن.خخخخ