موسسه اقتصاد و صلح اخیرا گزارشی در خصوص تهدیدات زیست‌محیطی ارائه کرده که ۱۵۷ کشور سراسر جهان را که با مشکل تهدیدات زیست‌محیطی مواجه هستند، مورد بررسی قرار داده است.

اتباع

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصادآنلاین، بر اساس گزارش موسسه اقتصاد و صلح در خصوص تهدیدات زیست‌محیطی مناطق مختلف، کشورهای افغانستان، سوریه، عراق و چاد بدترین وضعیت را دارند.

این بررسی بر رشد جمعیت، تنش ‌آب، عدم امنیت غذایی، خشکسالی، سیل، طوفان‌ها، افزایش دما و سطح دریا متمرکز شده است. این تحلیل از این نظر منحصر به فرد است که با استفاده از ترکیبی از اقدامات انعطاف‌پذیر به همراه جامع‌ترین داده‌های زیست‌محیطی موجود، کشورها و مناطقی که احتمالا اکنون و در آینده با شوک‌های زیست‌محیطی مواجه هستند، نشان می‌دهد.

گفتنی است ۱۹ کشوری که با بیشترین تهدیدات زیست‌محیطی در سال ۲۰۲۰ مواجه هستند، همچنین این کشورها در میان کشورهای کمتر صلح‌طلب قرار دارند. کشورهای افغانستان، سوریه، عراق و چاد از جمله این کشورها هستند.

بر اساس این تحقیق، بیش از یک میلیارد نفر در ۳۱ کشوری زندگی می‌کنند که احتمالا مقاومت کافی در برابر اثرات زیست‌محیطی تا سال ۲۰۵۰ را ندارند و در نتیجه جمعیت عظیمی آواره خواهند شد.

در نقشه زیر، کشورهایی که با تهدیدات زیست‌محیطی در سال ۲۰۲۰ مواجه هستند را مشاهده می‌کنید.

کد خبر 552060

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha