فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه ما و نیروی هوافضای سپاه به صورت شبانه روزی در آسمان خلیج فارس پهپاد در حال پرواز داریم، جزئیات رهگیری و شناسایی ناوگروه آمریکایی نیمیتز را تشریح کرد.

سردار دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری با موضوع تحلیل شرایط منطقه در حوزه دریا و بررسی دستاوردهای نیروهای دریایی ارتش و سپاه، اظهار کرد: نیروی دریایی سپاه و نیروی دریایی ارتش تحت لوای فرماندهی معظم کل قوا و زیر نظر دو ستاد یعنی ستادکل نیروهای مسلح و قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء، تقسیم کار کرده‌اند که نیروی دریایی سپاه از تنگه هرمز تا انتهای خلیج فارس را مسئولیت دارد و یک همکاری و هماهنگی را با عزیزان نیروی دریایی ارتش داریم.

وی در خصوص رصد و رهگیری روزهای گذشته ناوگروه آمریکایی توسط پهپادهای سپاه افزود: رصد به صورت سطحی توسط شناورها و هوایی توسط پهپادها صورت می‌پذیرد. آمریکایی‌ها قریب به ۱۰ ماه در خلیج فارس حضور نداشتند و این کاروانی که جمعه ۲۸ شهریور وارد شد پس از ده ماه بود و بعد از اینکه این ناوهواپیمابر آمد، سه فروند شناور رزمی آن را اسکورت می‌کردند.

سردارتنگسیری ادامه داد: ما اینها را صدا زدیم و جواب دادند و پهپاد هم فرستادیم چراکه ما موظفیم قانون کنترل باند را انجام دهیم و سوال جواب کنیم از آنها که کاملا هم جواب دادند. ناو هواپیمابری که وارد شد، همه رادارهایش فعال بود، سه فروند هلی‌کوپتر روی منطقه داشت و یک فروند را هم به صورت اسکرمبل روی ناوها آماده گذاشته بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر اینکه منطقه متعلق به ماست و ما هم آنها را در چندین مرحله رصد می‌کنیم تا به نقطه ایستایی برسند، عنوان کرد: این کار را در تنگه هرمز، جزایر نازعات و در نقطه ایستایی آنها هم این کار را انجام دادیم. اشراف کاملی روی اینها از زمان ورود تا خروج داریم.

وی با بیان اینکه بود و نبود آمریکایی‌ها در منطقه خلیج فارس هیچ تفاوتی ندارد، گفت: آمریکایی‌ها بهتر است در خلیج فارس باشند چراکه وقتی حضور دارند یعنی در دسترس ما هستند و کاملا بر آنها مسلطیم.

سردار تنگسیری با اشاره به الحاق انبوهی از پهپادهای رزمی به نیروی دریایی سپاه در روز گذشته، گفت: پهپادهایی که دیروز الحالق شدند از دو نوع رزمی و عمود پرواز هستند که برد عملیاتی ما را افزایش می‌دهند. این پهپادها قادر به حمل بمب‌های دقیق‌زن با سیکرهای لیزری در برد پروازی ۱۵۰۰ کیلومتر هستند و با پهپادهای جدید گروه پنجم پهپادی را در منطقه سوم دریایی در شمال خلیج فارس تشکیل می‌دهیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: کل خلیج فارس را زیر رصد و چتر شناسایی خودمان داری به طوریکه ما و نیروی هوافضا شب و روز در آسمان خلیج فارس پهپاد داریم و به صورت دائم منطقه را رصد می‌کنیم و کاملا در کنترل خودمان داریم.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک شناورهای اقیانوس پیما در سازمان رزم نیروی دریایی سپاه خواهیم داشت، گفت: همچنین شناورهای موشک‌انداز با سرعت ۹۴ نات که بتوانند با فورس ۴ دریانوردی کنند خواهیم داشت.

سردار تنگسیری اعلام کرد: همچنین شناورهای اقیانوس پیما ۶۵ متری در نیروی دریایی سپاه ساخته می‌شود که قابلیت حمل بالگرد هم دارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه حوزه‌های شناوری، موشکی، رزمی جهادی(تفنگداران ویژه دریایی)، هوادریا، پهپاد، جنگ الکترونیک و پدافند هوایی موشکی را هشت پایه‌ اصلی توان رزم نیروی دریایی سپاه برشمرد و عنوان کرد: در حوزه کشتی‌های بالگرد بر و پهپادبر امسال شاهد الحاق این شناور به نیروی دریایی سپاه خواهیم بود.

کد خبر 552020

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha