مجموع نظرات: ۳
پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
۰ نفر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز از احداث ۸۳ درصدی آزادراه کنارگذر جنوبی تهران خبر داد و گفت: این پروژه به مراحل تکمیلی نزدیک شده است.

تکمیل آزادراه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، زهرا عربشاهی روز پنجشنبه ۳ مهر افزود: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران (آبیک- چرمشهر) یکی از اولویت‌های ترانزیتی کشور است که در نهایت از طریق مرند - بازرگان به ترکیه و راه‌های بین‌المللی متصل می‌شود. این آزادراه به طول ۱۵۸ کیلومتر از حدود کیلومتر ۵۰ آزادراه قزوین-کرج در نزدیکی شهرستان آبیک شروع و با عبور از چهار استان قزوین، البرز، مرکزی و تهران به آزادراه حرم تا حرم متصل می‌شود.

وی یادآور شد: طراحی این آزادراه با ۶ خط رفت و برگشت با سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت است. ۴۳ کیلومتر از پروژه از حدود کیلومتر ۹ تا کیلومتر ۵۲ (شامل قطعه یک و بخشی از قطعه ۲-الف) در محدوده جغرافیایی استان البرز قرار دارد و احداث این آزادراه می‌تواند با انتقال بخشی از ترافیک عبوری از تهران و کمربندی آزادگان به خارج از تهران و ایجاد ارتباط بین کریدورهای منتهی به تهران و همچنین با حذف بخشی از ترافیک آزادراه قزوین-کرج، باعث کاهش راهبندان، کاهش زمان و هزینه سفر و کاهش مصرف سوخت شود. همچنین این آزادراه با افزایش سطح دسترسی پایتخت، از جنبه پدافند غیر عامل هم دارای اهمیت است.

عملیات اجرایی آزادراه آبیک - چرمشهر در قالب طرح و ساخت با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) از سال ۱۳۹۴ شروع شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

استان البرز دارای یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است که ۱۸۸ درصد ترافیک جاده‌ای ایران مربوط به راه‌های این استان است.

کد خبر 551886

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha