مدیر هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: میزان هماهنگی دستگاه‌ها برای کنترل کرونا در اسفند تا اردیبهشت بسیار خوب بود اما از تیرماه به بعد میزان هماهنگی‌ها کم شده است. نظر ستاد ملی کرونا این است که دورکاری ها اجرا شود اما نمی دانم چرا اعمال نمی‌شود.

تحویل سال در بیمارستان بقیه الله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سردار نصرالله فتحیان امروز در نشست خبری آنلاین اظهارکرد: با توجه به افزایش موارد ابتلا و بستری کرونا، دورکاری‌ها باید برگردد. البته در مورد بازگشت محدودیت‌های ترددها و اجرای طرح ترافیک اطلاعی ندارم که ستاد ملی کرونا چه تصمیم جدیدی گرفته است اما امیدواریم تصمیمات به‌موقع در این زمینه اتخاذ شود.

فتحیان گفت: اگر برای مردم تکلیف را مشخص کنیم، بسیاری از مشکلات بر طرف می‌شود. فقط توصیه کفایت نمی کند وقتی می گویند مسافرت‌ها به گسترش اپیدمی لطمه زده است، باید اقدام عملی برای کاهش سفرها انجام شود. امیدواریم با تصمیمات قوی و یکپارچه با کنترل و کاهش بیماری کووید۱۹ مواجه باشیم.

مدیر هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در نیروهای مسلح از مجموعه ۷هزار تخت بیمارستانی که در اختیار دارند، حدود ۷۰ درصد یعنی حدود ۴ هزار تخت تا به بیماران کرونا اختصاص داده شده است. این تعداد در موج‌های مختلف کرونا کم و زیاد شده است. خود من هم به عنوان بیمار کرونایی بستری شدم اما در تمام ایام اپیدمی نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش و نیروی انتظامی به تعهد خود پایبند بودند.

وی درباره ابتلا کادر درمانی به کرونا گفت: یکی از بیمارستان‌هایی که بیشترین میزان درگیری با کرونا را داشت، بیمارستان بقیه‌الله بود. تعدادی از کادر درمان این بیمارستان به کووید۱۹ مبتلا شدند و درمجموع ۱۰ درصد شهدای سلامت مربوط به کادر نیروهای مسلح در سپاه، ارتش و نیروی انتظامی هستند.

  • حمله بیولوژیک بودن کرونا در حال بررسی است

مدیر هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین در پاسخ به پرسشی درباره حمله بیولوژیک بودن کرونا گفت: در نیروهای مسلح و خارج از نیروهای مسلح؛ این موضوع بررسی شده ولی هنوز به نتیجه قطعی اطلاعاتی در مورد حمله بیولوژیک بودن نرسیده ایم و هنوز در حال بررسی هستیم.

وی درباره کمک های خیران نیز گفت: در موسسه خیریه امدادگران عاشورا ۶۰ هزار بیمار سرطانی را تحت پوشش داریم برای آنها سبد ارزاق در نظر گرفته‌ایم. ۳۰۰ هزار نفر آنها سبد ۳۰۰ هزار تومانی دریافت کرده اند. در مجموعه نظام سلامت به خصوص در موج اول در فروردین و اردیبهشت حمایت های زیادی از خیرین داشتیم آمار ریالی آن را ندارم اما گره های زیادی را باز کردند.

  • ابتلای سربازان به کرونا

سردار فتحیان در ادامه درباره ابتلای سربازان به کرونا گفت: بر اساس بررسی‌های میدانی از پادگان‌های نظامی، امروز معدل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در پادگان‌ها از معدل کشوری بالاتر و آمار موارد ابتلا هم بسیار کمتر است.

مدیر هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: درمجموع وضعیت نگران کننده ای در مجموعه نیروهای مسلح و پادگان‌ها نداریم و در مناطق مرزی هم پروتکل های بهداشتی بهتر از میانگین کشوری رعایت می شود.

کد خبر 551688

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha