سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره داوطلبانی که سهمیه آن‌ها در کنکور اعمال نشده است، توضیحاتی ارائه کرد.

خاص‌ترین تصاویر از خاص‌ترین کنکور

به گزارش هشمهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره داوطلبانی که سهمیه آن ها در کنکور اعمال نشده است، گفت: داوطلبانی که سهمیه هایشان اعمال نشده، از ابتدا در ثبت نام اولیه کنکور این سهمیه را اعلام نکرده اند یا سهمیه آن ها توسط ارگان مربوط تایید نشده  است، باید برای پیگیری به ارگان مربوطه مراجعه کنند.

وی در ادامه درباره داوطلبانی که سهمیه خود را ثبت کرده اند، اما سهمیه آن ها در استعلام سازمان سنجش از ارگان مربوطه تائیدیه نگرفته است، بیان کرد:  عده ای از داوطلبان هستند که در مرحله اول تائیدیه نگرفته اند اما بعد از اعلام سازمان سنجش به ارگان مراجعه سهمیه آن ها تائید شده است و تائیدیه را به سازمان سنجش ارسال کرده اند، برای این عده سهمیه در گزینش نهایی اعمال خواهد شد.

برخی از داوطلبان کنکور سراسری با مراجعه به خبرنگار دانشگاهی، از اعمال نشدن سهیمه خانواده شهدا و ایثارگران آن ها در کنکور خبر داده و گفته‌اند: از طرف سازمان سنجش به ما اطلاع داده شد که سهمیه‌مان تائید نشده است. پس از دریافت این پیام به ارگان مورد نظر برای تائید سهمیه مراجعه کرده و تائیده سهمیه را دریافت کردیم. 

این داوطلبان می‌گویند: ما حدودا ۸۰ نفر هستیم که این مشکل را داشتیم. نامه تائیدیه سهمیه را چندین روز قبل از اعلام نتاج اولیه به سازمان سنجش تحویل دادیم، اما با اعلام نتایج و دریافت کارنامه متوجه شدیم که سهمیه هنوز برای ما اعمال نشده است.  

مراحل تائید سهمیه در کنکور

داوطلبانی هستند که در کارنامه اولیه آزمون سهمیه آن‌ها درج نشده است. این افراد باید تا یک هفته بعد از قرار گرفتن کارنامه در سایت سازمان سنجش، به ارگان مربوطه مراجعه کرده و پس از دریافت فرم تایید سهمیه نسبت به ارسال آن به سازمان سنجش اقدام کنند.

اگر فرم تائید شده و سهمیه برای سازمان سنجش در فرصت مشخص شده ارسال شد در صورتیکه این فرم را مقام مسئول امضا کرده باشد سهمیه برای داوطلب اعمال می‌شود، اما اگر فرم به سازمان ارسال نشد و یا مقام مسئول تائید کننده این فرم را تائید نکرد، درواقع سهمیه درخواستی داوطلب تائید نشده است و با سهمیه آزاد گزینش خواهد شد.

گفتنی است انتخاب رشته از امروز چهارشنبه ۲ مهر آغاز می‌شود و تا شنبه ۵ مهر ادامه دارد. داوطلبان می‌توانند ۱۵۰ کد رشته را در این مرحله ثبت کنند. نتایج نهایی کنکور سراسری تا هفته اول آبان اعلام می‌شود و کارنامه نهایی داوطلبان هفته دوم آبان بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد. فرآیند پذیرش در رشته‌های صرفا با سوابق تحصیلی و بدون آزمون که پذیرش در آن‌ها بر اساس معدل کتبی نهایی دیپلم انجام می‌شود، تا تاریخ ۷ مهر ادامه دارد و داوطلبان می توانند تا این تاریخ برای ثبت نام به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

کد خبر 551605

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha