تفاهم‌نامه همکاری برج میلاد و دانشگاه تهران به منظور توسعه و ارتقای کیفیت مدیریت فضای سبز مجموعه با تاکید بر مدیریت بیلان منابع و مخازن آبی سیستم‌های آبیاری و تغذیه هوشمند و اصلاح الگوی کاشت و گونه‌های گیاهی، منعقد شد.

برج ميلاد

به گزارش همشهری آنلاین، تفاهم‌نامه همکاری بین برج میلاد و دانشگاه تهران برای ساماندهی فضای سبز پیرامون برج میلاد، فی‌مابین مجتبی توسل مدیرعامل برج و غلام‌عباس اکبری رئیس پردیس ابوریحان دانشگاه تهران منعقد می‌شود.

در متن این تفاهم‌نامه آمده است: «احداث، توسعه و نگهداشت فضای سبز یکی از مصداق‌های مهم توسعه شهری است. در دنیای صنعتی و مکانیزه امروزی، درختان شریان‌های حیاتی شهرها بوده و احداث فضاهای سبز برای سلامت روحی و جسمی جامعه، ضروری است. در حقیقت فضاهای سبز ریه‌های تنفس شهرها به شمار می‌آیند. همپای سازه برج میلاد فضای سبز پیرامونی برج نیز اهمیت ویژه‌ای برای کاربردهای اختصاصی برج و فضای سبز شهر تهران دارد. نگهداشت این فضاها یکی از اصول اساسی در مدیریت فضای سبز محسوب شده که در این میان آبیاری یکی از نیازهای اولیه و اساسی در نگهداشت می‌باشد. فضای سبز یکی از مهمترین مصرف‌کنندگان آب در فصل تابستان است. اصلاح روش‌های آبیاری صحیح با راندمان بالا کمک شایانی به کاهش مصرف آب همراه با اصلاح الگوی گونه‌های گیاهی خواهد کرد. با توجه به اقلیم تهران، در فصل تابستان نیاز آبی اغلب نمونه‌های فضای سبز ماکزیمم بوده و در این ایام مصرف آب شرب نیز حداکثر مقدار خود است لذا ضرورت استفاده درست از منابع آب احساس می‌گردد.»

بر اساس تفاهم‌نامه اجرای طرح آبیاری و تغذیه هوشمند در فضای سبز برج میلاد، صرفه اقتصادی در بلندمدت به دلیل کاهش چشمگیر در برخی هزینه‌ها، حذف خطاهای نیروی انسانی در انجام برخی اقدامات محوله مربوط به آبیاری فضای سبز مانند تعلل و تاخیر، کاستی‌ها و نواقص، نحوه انجام به شکل غیرعلمی و غیرتخصصی و ...، تامین به موقع و پایدار به اندازه نیاز آبی گیاهان، هوشمندسازی سیستم آبیاری و جلوگیری از اتلاف آب بخاطر خطای انسانی، صرفه‌جویی در هزینه و میزان آب مصرفی، انرژی و زمان، بهینه‌سازی مصرف آب با روش‌های مدیریت مصرف، بازچرخانی آب، کنترل روان‌آبها و هدایت و ذخیره‌سازی آبهای زهکش و تصفیه‌خانه‌ها و جمع‌آوری آبهای سطحی و رواناب‌ها از جمله مزایای این تفاهم‌نامه عنوان شده است.

کد خبر 551595

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha