معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش هرمزگان گفت: دانش‌آموزان این استان یک نشان طلا، سه نقره و ۲ برنز المپیاد ریاضی آسیایی SASMO ۲۰۲۰ را از آن خود کردند.

المپیاد ریاضی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد قویدل با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: امیرمحمد قنبری دانش‌آموز پایه پنجم از ناحیه یک بندرعباس نشان طلا را به دست آورد. علی صالح اسماعیل‌زاده پایه پنجم، اردشیر زعفرانچی پایه ششم و آتریسا سادات موسویان پایه هفتم همگی از ناحیه یک بندرعباس نقره کسب کردند. نشان برنز این مسابقه نیز به سید مبین قارون پایه هفتم از ناحیه ۲ بندرعباس و آنیسا کاویان پایه هشتم از ناحیه یک بندرعباس رسید.

معاون آموزش متوسطه هرمزگان ادامه داد: تمامی دانش‌آموزانی که موفق به کسب نشان از طلا و نقره شده‌اند، جواز حضور در المپیاد نوجوانان آسیا (IJMO۲۰۲۰) را نیز دریافت می‌کنند؛ که به خاطر شرایط موجود شیوع ویروس کرونا به‌صورت آنلاین در ۱۵ آذرماه ۹۹ برگزار خواهد شد. این دانش‌آموزان از اعضای پژوهش سراهای دانش‌آموزی هرمزگان بوده که با هدایت و راهبری دبیران راهنما در این مراکز و با همکاری آموزشگاه تخصصی ریاضی پژوهان موفق به کسب این افتخارات شده‌اند.

کشور سنگاپور میزبان این مسابقه به همه مدال‌آوران اجازه حضور در مسابقات SIMOC) singapoor math Olympiad challenge) را خواهد داد. مسابقه المپیاد ریاضی آسیا امسال از تاریخ هشتم تا دهم مردادماه با توجه به پایه‌های مختلف تحصیلی از دوم ابتدایی تا پایه یازدهم، بین ۳۲ هزار دانش‌آموز از ۲۰ کشور آسیایی به‌صورت غیرحضوری برگزار شد.

کد خبر 551548

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha