حدود ۲۵۰۰ غرفه‌گذار مجازی از ۸۹ کشور تاکنون برای حضور در نمایشگاه مجازی کتاب فرانکفورت ثبت نام کرده‌اند.

کتاب فرانکفورت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، آسوشیتدپرس گزارش می‌دهد در حالی که سازمان‌دهندگان نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۲۰۲۰ در همین ماه برنامه‌های برگزاری فستیوال به صورت ترکیبی را به دلیل مشکلات سفر و شیوع کرونا لغو کردند، این نمایشگاه به صورت کاملاً مجازی برگزار می‌شود. به جای یک نمایشگاه ترکیبی فیزیکی و مجازی که قبلاً پیش‌بینی شده بود، در کنار بیش از ۸۰ رویداد که در گوشه و کنار شهر برگزار می‌شود، این جشنواره کاملاً دیجیتالی با تم «سیگنال‌هایی از امید» شکل می‌گیرد.

یورگن بوس مدیر نمایشگاه با اعلام اینکه تاکنون ۲۵۰۰ غرفه‌گذار ثبت نام کرده‌اند گفت انتظار می‌رود این رقم در چند هفته آینده بیشتر هم بشود. بوس گفت: از آنجا که این موقعیتی بسیار خاص است ما فکر می‌کنیم باید سیگنال‌هایی از امید برای کتاب‌ها، ناشران، مترجمان و هر کسی که در این زنجیره ارزشی هست، ارسال کنیم. شرکت‌کنندگان در این رویداد از سراسر اروپا، آمریکا و کانادا، چین، تایوان و سراسر جهان، که قادر نیستند به صورت فیزیکی در این رویداد شرکت کنند، به این ترتیب در نمایشگاه حاضر خواهند بود.

امسال مهمان افتخاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت کانادا بود که سال آینده و در رویداد فیزیکی شرکت می‌کند اما امسال با ۲۵ رویداد مجازی در این نمایشگاه خواهد بود. کانادا چندی پیش و پیش از اعلام برگزاری مجازی نمایشگاه کتاب فرانکفورت اعلام کرد قادر نیست در نمایشگاه به صورت فیزیکی حضور یابد. شرکت کنندگان امسال به صورت آنلاین و با استفاده از نسخه مجازی «هوف» (The Hof) در این رویداد شرکت می‌کنند. به گفته مسئولان نمایشگاه رویداد امسال شامل 70 ساعت برنامه، کنفرانس، کارگاه، سخنرانی و فرصت‌های بازاریابی است که آنلاین برگزار می‌شود.

هفتاد و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت از ۱۴ تا ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۳ تا ۲۷ مهر) تنها به صورت دیجیتالی برگزار می‌شود. گفته شده پلتفرم این نمایشگاه تا تابستان سال آینده به عنوان پلی ارتباطی بین ناشران کشورهای مختلف فعال خواهد بود.

کد خبر 551388

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha