«جکی وولکات» نماینده آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، طی سخنرانی در شصت و چهارمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره «تهدیدات برنامه هسته‌ای ایران» لفاظی کرد.

جکی وولکات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، به رغم انتقادهای جهانی از مواضع ضد ایرانی و غیرقانونی آمریکا و درخواست‌ها برای اصلاح این اقدامات واشنگتن، نماینده آمریکا در وین از ایران خواسته که به تعهدات پادمانی خود در قبال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «پایبندی کامل» داشته باشد.

«جکی وولکات» نماینده آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، طی سخنرانی در شصت و چهارمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی و لفاظی کرد. او مدعی شد: «ایالات متحده همچنان متعهد است که به تهدیدات برنامه‌های هسته‌ای هر دو کشور کره شمالی و ایران بپردازد».

این مقام ارشد آمریکایی بدون اشاره به همکاری‌های چندین ساله و بی‌سابقه ایران با انواع و اقسام ماموریت‌های بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ادعا کرد: «ایران باید اقدامات بیشتری انجام دهد، اقدامات بسیار بیشتری تا از پابندی کامل و زمانمند (این کشور) به تعهدات پادمانی اطمینان حاصل شود».

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی مطرح شده که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در بیانیه‌ای ضمن استقبال از توافق اخیر ایران و آژانس ابراز امیدواری کرد که این توافق به تقویت همکاری و اعتماد دوجانبه منجر شود.

«رافائل گروسی» در بیانیه خود در خصوص گزارش‌دهی آژانس به شورای حکام گفت: «من به طور مرتب درباره اجرای تعهدات هسته‌ای ایران به برجام به شورای حکام گزارش می‌دهم».

شصت و چهارمین کنفرانس عمومی آژانس از روز دوشنبه ۲۱ سپتامبر تا ۲۵ سپتامبر (۳۱ شهریور تا چهارم مهر ماه) به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود.

علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی نیز به صورت مجازی در این کنفرانس سخنرانی خواهد کرد.

کد خبر 551229

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    مرگ بر امریکا +اسرائیل