چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۵:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: داور آرژانتینی جشنواره دامون‌فر نحوه استفاده از ابزار نوین نقاشی، رنگ‌های تازه و استفاده بهینه از آنها را آموزش دهد.

"پاز" ساعت 16:30 دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه این هفته 27 تا 29 خرداد 87 به همراهی "علی ذاکری" و "مهتاب فیروزآبادی" دو نقاش ایرانی در باغ فرهنگسرای نیاوران کارگاههای تخصصی نقاشی و رنگ شناسی برپا می‌کند.[دومین جشنواره هنرهای تجسمی دامون‌فر افتتاح شد]

او می‌خواهد در این کارگاه‌ها که به صورت رایگان برگزار می‌شود به نقاشان، ابزار نوین نقاشی، رنگ‌های تازه و استفاده بهینه از آنها را آموزش دهد ضمن آنکه در این کارگاه آخرین محصولات نقاشی pebeo را نیز معرفی خواهد کرد.

وی همراه با حسین خسروجردی، فرح اصولی، محمدعلی بنی اسدی و دکتر حبیب الله صادقی با حضور در نگارخانه فرهنگسرای نیاوران و سپس نگارخانه آسمان به قضاوت مرحله سوم و تعیین برترین های جشنواره هنرهای تجسمی دامون‌فر نشست. [انتخاب داوران دومین جشنواره هنرهای تجسمی دامون‌فر]

«پاز» متولد 1942 آرژانتین است و سالهاست در فرانسه اقامت دارد. او با رها کردن تحصیلاتش در رشته پزشکی به تحصیل در رشته مورد علاقه‌اش نقاشی پرداخت او نخستین کارگاه نقاشی را در سال 1970 در کاداکس دایر کرد، همان جایی که "سالوادور دالی" و دیگر هنرمندان بزرگ اروپا و آمریکا حضور داشتند.

او بعدها کارگاه‌های تخصصی و پیشرفته در انگلستان، ایتالیا، استرالیا، کره، شیلی و ... برگزار کرده است.

او نه تنها به سبک خاصی از نقاشی پایبند نیست بلکه معتقد است پایبندی به سبکی خاص را یک خطر برای نقاش می‌داند که می‌تواند او را از دستیابی به دنیاهای تازه و تجربیات نو محروم کند.

او برای دلش نقاشی می‌کند و از آنجا که به جایزه گرفتن عقیده ندارد از شرکت در جشنواره پرهیز کرد. اما در طول سال‌های گذشته یک بار در 40 سالگی جایزه فستیوال نقاشی شهرداری مونت پولیه و در سن 50 سالگی جایزه نقاشی نیس را دریافت کرده است.

کد خبر 55107

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز