همشهری آنلاین: سومین همایش بین‌المللی سازمان‌های پیشرو و حضور در فضای تجارت جهانی با حضور صدها تن از مدیران ارشد اقتصادی کشور، در مرکز همایش‌های بین‌المللی هتل المپیک آغاز شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر این همایش دو روزه در ۵ محور اصلی شامل بنگاه‌های پیشرو، تولید و تجارت در کلاس جهانی، ویژگی‌های اساسی بنگاه‌های پیشرو، حاکمیت و بنگاه‌های پیشرو، تجارب بنگاه‌های پیشرو، استانداردها و تجارت جهانی با همکاری وزارت بازرگانی، وزارت صنایع و معادن، مرکز ملی مطالعات جهانی شدن ریاست جمهوری و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران برگزار شده است.

بر اساس اعلام دبیرخانه این همایش قرار است؛ علی اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن، طهماسب مظاهری رئیس بانک مرکزی، اسفندیار رحیم مشایی معاون رئیس جمهور و رئیس مرکز مطالعات جهانی شدن، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمد نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و در بخش بین‌الملل نیز پروفسور هاینس مندل معاون مرکز مدیریت خرد اتحادیه اروپا و کنوت اوستبی مدیر برنامه‌های عمران سازمان ملل متحد به همراه برخی از مدیران شرکت‌های برجسته اروپایی سخنرانی کنند.

همچنین در کنار این سخنرانی‌ها مدیران بنگاه‌های برتر اقتصادی کشور به بیان تجارب، مشکلات و چالش‌های پیش روی بنگاه متبوع خود برای ارائه محصولات به بازارهای جهانی سخن خواهند پرداخت.

تبیین مسیر عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی (WTO) بر اساس دو تحول عمده اقتصادی کشور یعنی ابلاغ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و تصویب سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور و همچنین انتقال دستاوردها و تجربیات بنگاه‌های پیشرو در این زمینه از اهداف برگزاری این همایش عنوان شده است.

همچنین در حاشیه این همایش، نمایشگاهی با حضور سازمان‌ها و شرکت‌های تولیدی،خدماتی، بانک‌ها، موسسات آموزشی و بنگاه‌های برتر در زمینه حضور در فضای تجارت جهانی برای معرفی دستاورها و تجارب خود برپا شده است.

سومین همایش بین‌المللی سازمان‌های پیشرو و حضور در فضای تجارت جهانی، با شعار "مدیریت خلاق منابع و مهندسی برتر، پیش نیاز تسخیر بازارهای جهانی" برگزار شده است.

کد خبر 55104

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز