دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
۰ نفر

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از جان باختن هشت کودک کرمانشاهی بر اثر ابتلا به کرونا از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون خبر داد.

كودك مبتلا به كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر ابراهیم شکیبا در جلسه روز ۳۰ شهریور ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان کرمانشاه با اشاره به سیر افزایشی کرونا در استان گفت: فقط در یک هفته تا ۱۰ روز گذشته تعداد بستری‌های کرونا از ۱۵۸ مورد به ۲۶۲ نفر رسیده و در حال حاضر تعداد موارد بستری کرمانشاه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بالاتر از میانگین کشوری اما در موارد فوت، میانگین پایین‌تر است.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه افزود: متاسفانه اوایل شیوع کرونا به گونه‌ای جا افتاده بود که ویروس با کودکان کاری ندارد. این در حالی است که در مدت شیوع بیماری ۷۲۰۹ کودک مشکوک به کرونا در استان شناسایی و از این تعداد ۱۷۸ نفر بستری شدند. متاسفانه هشت نفر آنها هم جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند که طبق بررسی‌ها بیشتر آنها بیماری زمینه‌ای داشتند.

دکتر شکیبا با اشاره به شناسایی ۱۴ هزار و ۳۵۴ مادر باردار در دوران شیوع کرونا گفت: حدود ۱۷ هزار مورد غربالگری در مادران باردار انجام و به شناسایی ۷۳۷ مادر علامت‌دار و مشکوک به کرونا منجر شد. از این تعداد مادر مشکوک ۳۲۰ نفر در خانه و بیمارستان بستری شدند و در این مدت دو مورد فوت مادر باردار مبتلا به کرونا هم داشتیم.

کد خبر 551015

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha