تکلیف وزارت صمت هنوز روشن نیست. هر روز گمانه‌زنی‌هایی در مورد گزینه‌های مدنظر رییس‌جمهوری وجود دارد و هر منبعی خبری یک گزینه را گزینه نهایی و قطعی دولت برای سکانداری این وزارتخانه پردردسر اعلام می‌کند. اخیرا استاندار فعلی خراسان رضوی به عنوان گزینه تصدی وزارت صمت در رسانه‌ها مطرح شده است.

مهرعلیزاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد، آن‌ طور که ایسنا گزارش داده، شهباز حسن‌پور، رییس مجمع نمایندگان استان کرمان خبر داده که یکی از گزینه‌های اصلی مطرح شده برای سمت وزارت صمت «علیرضا رزم‌حسینی» استاندار فعلی خراسان رضوی و سابق کرمان است. علاوه شهباز حسن‌پور، نماینده اصولگرای میانه‌روی مجلس یازدهم، محمدرضا رضایی‌کوچی، رییس کمیسیون عمران مجلس نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا از این گفته که «شنیده‌ها حاکی از آن است که رزم‌حسینی، روز سه‌شنبه به مجلس معرفی می‌شود.»

خیز استاندار برای  وزارت

رزم‌ حسینی، قائم‌مقام فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان، جانشین عملیات قرارگاه خاتم‌الانبیا، ریاست ستاد فرماندهی سپاه هشتم صاحب‌الزمان (عج) در دوران جنگ، مدیرعاملی مجتمع صنعتی و شرکت ماشین‌آلات راه‌سازی، عضو هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان کرمان، مشاور بازرگانی بنیاد مستضعفان، مدیرعاملی شرکت‌های تکنوپروم، کاترپلار تکنوپروم، جنرال تریدینگ، ریاست انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین‌آلات ساختمانی و معدنی کشور و استانداری کرمان را در کارنامه دارد و اکنون نیز استاندار خراسان رضوی است. او که مدیری کرمانی است از نیروهای نزدیک به اسحاق جهانگیری محسوب می‌شود.

دیگر رقبا

با این حال طرح نام رزم‌حسینی باعث نشده که نام محسن مهرعلیزاده یا سیدحسین هاشمی به عنوان گزینه‌های دیگر وزارت صمت کمرنگ شوند و از برخی محافل اقتصادی نیز شنیده می‌شود که اتفاقا این ‌دو گزینه همچنان مطرح و اتفاقا محسن مهرعلیزاده گزینه‌ای جدی به حساب می‌آید. در این میان نام جعفر سرقینی نیز به گوش می‌رسید. از میان این دو سیدحسین هاشمی مسوولیت‌های مرتبط و بیشتری در حوزه صنعت داشته است و البته مهرعلیزاده نیز سابقه استانداری و پست‌های اقتصادی داشته که می‌تواند نقطه قوت کارنامه او به حساب بیاید.

بلند پروازی «وزیر موقت»

سرقینی هم‌اکنون سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت است. سرقینی که معاون معدنی وزارت صنایع و معادن، مدیرعامل شرکت کل معادن ایران، سرپرست شرکت آسکوتک، مدیرعامل شرکت آلومینوم ایران (ایرالکو)، مدیرکل معادن و فلزات آذربایجان شرقی و مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت معادن و فلزات از جمله سوابق او است البته بنا به دلایلی از لیست روحانی خط خورده است. 

صمت؛ در انتظار سرنوشت

همچنان هیچ گزینه‌ای به صورت قطعی به عنوان وزیر صمت انتخاب نشده و به نظر می‌رسد شنیده شدن برخی اسامی در زمره چهره‌هایی که کاندیدای تصدی صمت هستند، به دلیل پروپاگاندای رسانه‌ای بعضی از آنها است.  از عمر دولت یازدهم کمتر از یک سال باقی مانده است. حوزه اقتصاد در زمینه تجارت و صنعت مدام در تنش قرار دارد.

با این حال هنوز این وزارتخانه با سرپرست اداره می‌شود و دولت در این ماه‌های پایانی برای انتخاب وزیر که احتمالا باید آخرین وزیری باشد که از طرف دولت معرفی شده و از مجلس یازدهم رای اعتماد می‌گیرد، تعلل می‌کند.

کد خبر 550908

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • بختیاری IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    8 0
    بودن یا نبودن وزیر چه گلی میخواهد سرملت بزند آنها که بودند غیراز تبانی وخیانت وهمکاری با گرانفروشان وشرکتهای ایرانخودر وسایپا چه خیری به مردم رساندند.وقتی وزیری توانائی مقابله با گرانی بی حدو وحصر خودرو را ندارد پس بودن ونبودن او دردی از مردم دوا نمی کند