موزه مردم‌شناسی دانشگاه "آکسفورد"، نمایش عمومی جمجمه‌ها و بقایای انسانی را در راستای تلاش برای استعمارزدایی از مجموعه آثارش متوقف کرد.

موزه مردم‌شناسی دانشگاه "آکسفورد

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از فاکس نیوز نوشت: موزه مردم‌شناسی «پیت ریوز» دانشگاه آکسفورد که یکی از موسسه‌ها در عرصه مردم‌شناسی، قوم‌شناسی و باستان‌شناسی است به دلیل نمایش برخی از بقایای انسانی، شامل جمجمه‌ها با اتهام‌هایی در رابطه با نژادپرستی مواجه شده بود.  

«لارا ون بروخوون» مدیر این موزه عنوان کرده بازدیدکنندگان موزه نمایش بقایای انسانی را به منزله القای تفکر وحشی بودن و بدوی بودن سایر فرهنگ‌ها و در جهت تقویت تفکرهای کلیشه‌ای نژادپرستانه می‌دانند و به همین دلیل مجموعه کامل جمجمه‌ها و دیگر بقایای انسانی از نمایش عمومی برداشته شدند. اکنون بیش از ۲۸۰۰ بقایای انسانی در گنجینه این موزه نگهداری می‌شوند و مسئولان موزه مردم‌شناسی آکسفورد در تلاش برای سپردن آن‌ها به سایر موسسه‌ها هستند.  

از جمله آثاری که از معرض دید عموم مردم دور شدند می‌توان به مجموعه جمجمه‌ها، سرهای مومیایی‌شده و یک کودک مومیایی مصری اشاره کرد. قدمت این آثار به قرن‌های متفاوتی بازمی‌گردد و از آغاز فعالیت موزه در سال ۱۱۸۴ به تدریج به مجموعه این موزه اضافه شده‌اند.

کد خبر 550839

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha