طبق گفته بانک سرمایه‌گذاری یو بی اس سوئیس، قیمت طلا که حدود ۳۰ درصد در سال جاری میلادی افزایش یافته احتمالاً بیش از این بالا می‌رود و در بحبوحه ادامه بی‌ثباتی‌های جهانی در همان سطح بالا باقی می‌ماند.

طلا هوم پیج

به گزارش همشهری آنلاین تسنیم به نقل از راشاتودی نوشت: طبق گفته بانک سرمایه‌گذاری یو بی اس سوئیس، قیمت طلا که حدود ۳۰ درصد در سال جاری میلادی افزایش یافته احتمالاً بیش از این بالا می‌رود و در بحبوحه ادامه بی‌ثباتی‌های جهانی در همان سطح بالا باقی می‌ماند.

یئو چو گوان، رئیس بازارهای جهانی آسه آن (اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا) در این بانک گفت: «ما درمورد طلا بسیار خوشبین هستیم و عقیده داریم قیمت طلا بیش از این افزایش می‌یابد و تا مدت‌ها در همان سطح بالا باقی می‌ماند».

 وی گفت این بانک پیش‌بینی خود از قیمت طلا در سال آینده میلادی را از ۱۸۵۰ تا ۲۱۰۰ دلار در هر اونس افزایش داده است. این فلز گرانبها در روز جمعه حدود ۱۹۵۳ دلار معامله شد که ۲۹ درصد بالاتر از آغاز سال جاری میلادی بود.

 نرخ بهره منفی و بی‌ثباتی‌های جهانی از جمله انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از عواملی هستند که سرمایه‌گذاران را به افزایش ذخایر طلای خود تشویق می‌کنند.

یئو گفت: «به نظر من سرمایه‌گذاران بسیاری سرمایه خود را در اوراق قرضه و ملک قرار داده‌اند و حالا در صورت تحت فشار قرار گرفتن این بخش‌ها، طلا جایگزین مناسبی خواهد بود»

کد خبر 550572

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha