مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
۰ نفر

استاندار تهران اعلام کرد مترو پرند در ۳ فاز تا خرداد ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد و اجرای فاز سوم آن به دلایلی از جمله تامین نشدن بودجه و تخصیص نیافتن زمین پروژه طولانی شده‌ است.

آخرین وضعیت مترو کرج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، انوشیروان محسنی‌بندپی گفت: اکنون تمام تلاش ما در مجموعه استانداری این است که با همراهی سایر دستگاه‌ها، این پروژه را به سرانجام برسانیم تا مطالبه دیرینه مردم منطقه پرند محقق شود.

علی امام، مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه هم گفت: ساخت مترو پرند به کندی پیش می‌رود و برای سرعت بخشیدن به آن باید دولت کمک کند. طبق قانون بودجه ساخت مترو پرند متکی به بودجه دولتی است و اگر دولت کمک کند تا قبل از پایان دولت این خط راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: امسال ۶۴ میلیارد تومان به شهرداری تهران برای ساخت مترو پرند اختصاص یافت در صورتی که حداقل هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای راه‌اندازی اولیه مترو پرند بودجه نیاز داریم. تفاهمنامه‌ای با وزارت راه، استانداری تهران و شهرداری در زمینه احداث و راه‌اندازی مترو پرند تهیه شده ولی هنوز نهایی نشده است.

امام درباره اینکه قرار بود مترو پرند از طریق تهاتر برخی املاک ساخته و تفاهمنامه‌ای با شرکت شهرهای جدید انجام شود گفت: دو سال پیش تفاهمی در این زمینه حاصل اما به دلیل سد قانونی فقط ۶ میلیارد تومان از این طریق تامین شد؛ در حالی که ما برای ساختن مترو پرند نیاز فوری به تزریق پول داریم.

کد خبر 550347

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha