پس از اینکه دو عضو شورای شهر صدرا در استان فارس تحت پیگرد قضایی قرار گرفتند و نمی‌توانند در جلسات شورا شرکت کنند، دیگر عضوها در اقدامی عجیب قصد استعفا و کناره‌گیری دارند.

شهر صدرا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، چندی پیش دادگستری استان فارس نسبت به دستگیری دو نفر از اعضای شورای شهر صدرا اقدام کرد. حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارس هم در این باره گفت: دو عضو فعلی شورای شهر صدرا پیرو گزارش‌های رسیده با اتهام‌های مشخص با دستور قضایی بازداشت شدند. دو نفر دیگر از همدستان این افراد که در فراهم کردن زمینه فساد همکاری داشتند هم بازداشت شده‌اند و پرونده در حال انجام تحقیقات تکمیلی تحت نظارت بازپرس ویژه است.

این در حالی است که اهالی شهر صدرا با راه‌اندازی گروه‌های مختلف در فضای مجازی نسبت به اقدام‌های اعضای شورای شهر صدرا نه‌تنها گلایه‌مند بودند بلکه روزانه گزارش‌هایی از نارضایتی‌های مردمی در فضای مجازی منتشر می‌کردند. مشکلات مختلف عمرانی، بهره‌برداری نکردن از تصفیه‌خانه صدرا، طراحی نامناسب شهری، سیستم حمل‌ونقل عمومی بی‌کیفیت و فاقد امکانات لازم و حداقلی و... تنها برخی از مشکلاتی است که مردم به آن اشاره می‌کردند و به عنوان سندی برای عملکرد ضعیف اعضای شورای شهر به آن استناد می‌شد.

آخرین تحولات پرونده نشان می‌دهد دو عضوی که تحت پیگرد قضایی قرار دارند با صدور قرار مناسب، اجازه شرکت در جلسات شورای شهر صدرا را نخواهند داشت. به همین دلیل اعضای شورای شهر قصد استعفای دسته‌جمعی دارند. حمیدرضا صادقی، رئیس شورای اسلامی شهر صدرا درباره این شایعه گفت: موضوع استعفای اعضای شورا مطرح است اما هنوز قطعی نیست. از جمله دلایل اعضای شورای شهر صدرا برای استعفا این است که به علت محدودیت‌های مالی و بودجه‌ای و حجم وسیع مشکلات با شرایط حاضر امکان اداره شهر فراهم نیست.

پیش از آنکه انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرها برگزار شود، شهر صدرا با مشکلات مختلف مواجه بود و اعضای فعلی شورای شهر با آگاهی از این مشکلات و در راستای برطرف شدن مشکلات مردم پا در صحنه گذاشته بودند اما چرا اکنون و زمانی که تنها نزدیک به ۱۰ ماه تا پایان زمان قانونی شوراها باقی مانده اقدام به استعفا کرده‌اند؟ این در حالی است که دادگستری فارس نسبت به دستگیری دو عضو شورای شهر صدرا با اتهام مشخص اقدام کرده و اکنون خبر استعفای هر هفت عضو شورای شهر به گوش می‌رسد.

کد خبر 550157

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha