شهردار محمدشهر کرج ضرب و شتم یک کارگر ساختمانی توسط کارکنان بخش خصوصی یک شرکت را در این شهر تایید کرد و گفت: عوامل ضرب و شتم این کارگر ساختمانی اخراج شدند.

ساختمان نیمه‌تمام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ضرب و شتم یک کارگر ساختمانی در محمدشهر کرج توسط عوامل یک شرکت پیمانکاری وابسته به شهرداری محمدشهر روز چهارشنبه ۲۶ شهریور در فضای مجازی و اینستاگرام بازتاب داشت.

شهردار محمدشهر پنج‌شنبه در تشریح این حادثه گفت درگیری و ضرب و شتم توسط کارگران ساختمانی شروع شده بود.

وی بیان کرد: به دنبال گزارشی مبنی بر تخلف در ساخت وساز، عوامل پلیس ساختمان بخش خصوصی تحت عنوان شهربان وابسته به شهرداری محمدشهر به محل ساختمان مورد نظر اعزام شدند.

سعید صفری اضافه کرد: از آنجا که مالک ساختمان در محل حضور نداشت، عوامل شرکت پلیس ساختمان خصوصی از کارگران خواستند تا ادامه کار را متوقف کنند، اما کارگران به اخطارها توجهی نکردند و شهربانان اقدام به جمع آوری تعدادی از ابزار کار کارگران کردند که کارگران با هجوم به یکی از عوامل پلیس ساختمان وی را زیر دست و پا قرار دادند که اصل فیلم در اختیار شهرداری است .

وی افزود: از آنجا که یکی از عوامل پلیس ساختمان زیر دست و پای کارگران بود ۳ نفر از عوامل شهربان یا پلیس ساختمان خصوصی برای نجات همکار خود به ضرب و شتم یکی از کارگران پرداختند که البته کار اشتباهی بوده است.

صفری گفت: متاسفانه برخی با فیلمبرداری صحنه و حذف بخش هایی از آن، اقدام به انتشار این فیلم در فضای مجازی کردند که البته فیلم کامل در اختیار شهرداری محمد شهر قرار دارد.

وی اظهار کرد: ساختمان در دست ساخت دارای پروانه ساخت بود اما در طبقات آن تخلف صورت گرفته و از سوی کمیسیون ماده ۱۰۰ جریمه شده است.

شهردار محمدشهر با بیان اینکه واگذاری امور نظارتی ساخت وساخت ها به بخش خصوصی اقدامی اصولی و ارزشمند است گفت: هرچند چنین حوادثی حین اعمال قانون در محمدشهر تکرار شده اما نحوه فعالیت شرکت بخش خصوصی برای جلوگیری از ساخت وسازهای غیر مجاز بهتر از گذشته بوده است.

وی افزود: شهرداری ضمن آموزش نیروهای پلیس ساختمان خصوصی و انجام اقدامات پیشگیرانه برای به وجود نیامدن حوادث فیزیکی، ادامه کار توسط شرکت پیمانکاری خصوصی را به نفع شهر و شهروندان می‌داند.

شهردار محمدشهر در خصوص وضعیت کارگر مجروح حادثه درگیری فیزیکی دیروز گفت: وضعیت عمومی این کارگر خوب است و موضوع به صورت ویژه با حضور مقام قضایی بررسی می‌شود.

صفری درخصوص واگذاری نظارت ساخت وسازها به بخش خصوصی اظهار کرد: این اقدام روش موفقی برای نظارت ها بوده و قرار است شهرداری کرج از این رویه الگوبرداری کند.

وی افزود: شرکت پیمانکاری خصوصی شهرداری محمدشهر از شرکت های انتظام و مورد تایید نیروی انتظامی بوده و انتخاب آن قانونی است.

محمد کورانی، عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی محمدشهر، نیز گفت: من از ابتدا با برون‌سپاری نظارت بر ساخت و سازهای شهر محمدشهر مخالف بودم و معتقد هستم که نباید چنین نظارت‌هایی به بخش خصوصی داده شود.

وی افزود: امسال این چهارمین درگیری فیزیکی بین کارگران ساختمانی و شهربانان بخش خصوصی است که در محمدشهر رخ می‌دهد و ما باید از این گونه اقدامات جلوگیری کنیم.

کورانی تاکید کرد که من بارها آسیب‌های برون‌سپاری نظارت‌ها به بخش خصوصی را به مدیریت شهری محمدشهر متذکر شده‌ام و موضوع ضرب و شتم کارگر ساختمانی نیز باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

محمد مهرزاد، رئیس شورای اسلامی شهر محمدشهر، نیز گفت: پس از بررسی موضوع ۳ نیروی مختلف شرکت پیمانکاری خصوصی شهرداری محمدشهر به عنوان عوامل ضرب و شتم یک کارگر ساختمانی اخراج شدند.

وی بیان کرد: این حادثه دیروز بین عوامل شرکت پیمانکاری خصوصی وابسته به شهرداری محمدشهر و تعدادی کارگر ساختمانی رخ داد که با مصدومیت سطحی یکی از کارگران ساختمانی همراه شد.

وی افزود: طبق بررسی‌های اولیه، عوامل شرکت پیمانکاری شهرداری برای بررسی تخلف یک ساختمان در دست ساخت به محل اعزام شدند و از آنجا که مالک ساختمان در محل نبود از کارگران خواسته شد تا روند اجرایی کار را متوقف کنند اما آنان با عوامل شرکت پیمانکاری شهرداری درگیر فیزیکی شدند.

مهرزاد با بیان اینکه اقدام عوامل شرکت پیمانکاری در ضرب و شتم یک کارگر ساختمانی مورد تایید شورا و شهرداری محمدشهر نیست گفت: این موضوع به صورت ویژه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

شهر ۱۳۰ هزار نفری محمدشهر در جنوب کرج قرار دارد.

کد خبر 550008

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار البرز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha