چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
۰ نفر

مراسم انتخاب هیات ‌رئیسه پنجمین دوره شورای اسلامی شهرستان مشهد امروز ۲۶ شهریور در آغاز چهارمین سال فعالیت این نهاد برگزار و شهناز رمارم در سمت ریاست آن ابقا شد.

شورای شهرستان مشهد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس رای‌گیری نشست روز چهارشنبه ۲۶ شهریور شورای اسلامی شهرستان مشهد "عبدالله دهقان" به عنوان نایب رییس، "سیدجواد حسینی" به عنوان منشی و "محمدجواد نظری" به عنوان خزانه‌دار این شورا انتخاب و معرفی شدند.  

نشست امروز شورای اسلامی شهرستان مشهد با حضور "عبدالله دهقان" از شورای بخش رضویه، "حسن شکاری" از شورای بخش احمدآباد، "سیدجواد حسینی" از شورای شهر رضویه، "محمدجواد نظری" از شورای شهر ملک‌آباد، "شهناز رمارم و رمضانعلی فیضی" اعضای شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد.

هفتمین عضو این شورا که نماینده شورای بخش مرکزی مشهد است، به دلیل انحلال آن شورا در مراسم رای‌گیری کاغذی امروز شورای اسلامی شهرستان مشهد حضور نداشت.

شورای بخش مرکزی که نمایندگی ۲۰۰ روستا را در شورای شهرستان مشهد بر عهده دارد پیش از این بخاطر طرح برخی اتهامات قضایی و استعفای جمعی اعضای آن منحل شده است.

یکی از اعضای شورای شهرستان مشهد در این نشست، فعالیت سه سال اخیر شورا را بدون حاشیه توصیف و بیان کرد: یاد سه عضو سابق شورا آقایان "شهلا، منوچهری و خانم حسین‌زاده" را گرامی می‌داریم که اکنون در جمع اعضا شورا حضور ندارند.  

عبدالله دهقان افزود: بخاطر شیوع ویروس همه‌گیر کرونا، در برخی فعالیت‌های شورای شهرستان مشهد خلل وارد شد و از طرف دیگر با تصور برخی مسئولان که شوراها را رقیب خود می‌دانند مواجه هستیم، لذا باید اعضای شورا در انجام وظایف خود مصمم‌تر عمل کنند و به دنبال نقش‌آفرینی واقعی این نهاد باشند.  

وی چالش‌های اساسی کشور را اقتصادی ذکر و بیان کرد: مسئولان محلی شهرستان بدانند اگر به دنبال رفع مشکلات حاشیه کلان‌شهر مشهد هستند تنها راه رفع آنها تامین امکانات برای روستاها، حفظ جوانان در محیط روستا و تولیدگری این واحدهای جمعیتی است.  

شهرستان مشهد شامل سه بخش مرکزی، احمدآباد و رضویه دارای سه شهر مشهد، ملک‌آباد و رضویه، ۱۱ دهستان و ۳۵۷ روستا است.

کلانشهر مشهد با ۳۵۰ کیلومترمربع مساحت در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد. همچنین ۱۲۸ روستای پرجمعیت شهرستان مشهد در حریم این کلان‌شهر واقع هستند.

کد خبر 549830

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha