مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
۰ نفر

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک به آغاز عملیات اجرایی ۱۰ پایگاه اورژانس در اراک اشاره کرد و گفت: ۱۰ پایگاه دیگر برای شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی نیاز داریم.

اورژانس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر پریا بهرامی به آیین کلنگ زنی ۱۰ پایگاه اورژانس شامل هشت پایگاه شهری در اراک و دو پایگاه جاده‌ای منتهی به شهر اشاره و اظهار کرد: این پروژه با پیگیری مسئولان، شهردار، شورای شهر و خیرین حوزه سلامت کلید خورد و امیدواریم آنها تا پایان مراحل ساخت این پایگاه‌ها در کنار مجموعه اورژانس باشند.

وی افزود: تلاش بر این است که تعدادی از این پایگاه‌ها را تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسانیم، هشت پروژه شهری در مناطق مختلف اراک جانمایی شده است که برای ساخت هر پایگاه  ۵۰۰ میلیون تومان هزینه نیاز است.

بهرامی ادامه داد: برای تجهیز این پایگاه‌ها نیز ۵۰۰ میلیون تومان و برای ناوگان آمبولانس هر پایگاه نیز مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در واقع برای افتتاح کامل هر پایگاه دو میلیارد تومان برآورده هزینه شده است، البته تجهیز این پایگاه‌ها با مجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی اراک خواهد بود.

وی در خصوص وضعیت کلی پایگاه‌های اورژانس زیر مجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی اراک بیان کرد: این پایگاه‌ها بالغ بر ۴۰ پاپگاه مشتمل بر ۳۹ پایگاه زمینی و یک پایگاه هوایی است که از این تعداد پایگاه زمینی ۲۳ پایگاه شهری و ۱۶ پایگاه جاده‌ای است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در شهر اراک ۱۰ پایگاه از برنامه ششم توسعه کشور عقب بودیم که خوشبختانه امروز ۱۰ نقطه جانمایی شده است و در واقع برنامه‌ریزی آن از نیمه دوم سال ۹۸ تاکنون به طول انجامید تا پروژه‌ها و پایگاه‌ها در محل درستی تعریف شوند.

وی یادآور شد: علاوه بر نیاز شهرستان اراک به ۱۰ پایگاه، ۱۰ پایگاه دیگر برای شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک نیاز داریم که باید در شهرستان‌ها شازند، دلیجان، محلات، کمیجان و آشتیان ایجاد شود که در برنامه کاری مجموعه اورژانس جانمایی شده است و امیدواریم با کمک شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها و جذب خیرین محلی عملیات اجرایی را آغاز کنیم.

بهرامی در خصوص تامین نیروی انسانی و پرسنل پایگاه‌های اورژانس اظهار کرد: نیروی انسانی کنونی اورژانس زیرمجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی اراک در حد پایگاه‌های موجود است ولی برای پایگاه‌های جدید طی مذاکره با وزارت بهداشت قول تشکیلات جدید را دریافت کردیم و باید برای هر پایگاه افتتاحی حداقل ۶ نفر نیروی تکنسین جذب شود، در واقع برای این ۱۰ پایگاه که عملیات اجرایی آن آغاز شده است باید ۶۰ نفر نیرو تامین شود.

کد خبر 549807

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha