رئیس جمهوری آمریکا در مراسم امضای توافقنامه صلح بین اعراب و اسرائیل در کاخ سفید بار دیگر ادعاهای خود را درباره رسیدن فوری به توافق با ایران پس از انتخابات ۲۰۲۰ تکرار کرد.

توافق خاورمیانه در کاخ سفید

به گزارش همشهری آنلاین، دانلد ترامپ که عصر امروز به وقت آمریکا میزبان مقام‌های ارشد امارات متحده عربی، بحرین و رژیم صهیونیستی است، بخشی از سخنان خود را به موضوع مذاکره و توافق با ایران اختصاص داد. او در حاشیه دیدار با وزیر خارجه امارات به خبرنگاران گفت: ما اطمینان داریم ایران بعد انتخابات به میز مذاکره بازمی‌گردد؛ یک هفته یا یک ماه بعد.

رئیس جمهوری آمریکا با ادعای اینکه رشد تولید ناخالص ملی ایران به رقم بی‌سابقه منفی ۲۷ رسیده، افزود: من خودم به آنها (ایران) پیشنهاد دادم بگذارند برای بعد از انتخابات نوامبر ۲۰۲۰. اگر من پیروز شوم، مطمئنم با ایران به توافق می‌رسیم. ایران می‌خواهد با جو خواب‌آلو به توافق برسد. روسیه و ایران و چین منتظر پیروز شدن بایدن هستند. من می‌خواهم به ایران کمک کنم.

مراسم امضای توافق خاورمیانه با حضور وزیران خارجه امارات و بحرین و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و ۷۰۰ مهمان در فضای باز کاخ سفید در حال برگزار شدن است. 

کد خبر 549601

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • Nm IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    2 3
    دیگر به خودت هم نمیتوانی کمک کنی