سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
۰ نفر

محققان انگلیسی قصد دارند آزمایش بالینی واکسن استنشاقی کرونا را بر روی ۳۰ نفر آغاز کنند.

واکسن کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی بی.بی.سی نیوز، محققان «کالج امپریال لندن» و دانشگاه «آکسفورد» در بیانیه‌ای اعلام کردند که برای آزمایش این واکسن که با همکاری یکدیگر ابداع کرده ‌اند یک آزمایش بالینی را با حضور ۳۰ نفر انجام می‌دهند. رساندن دوز مستقیم دارو به ریه‌ها ممکن است پاسخ ایمنی بهتری نسبت به واکسن‌های تزریقی معمولی داشته باشد.

در این آزمایش، قطرات واکسن به شکل آئروسل یا مه به همان روشی که دارو های آسم ارائه می‌شود به وسیله یک دستگاه نبولایزر و ماسک یا ابزارهایی مشابه به داوطلبان ارائه می ‌شود. نکته مهم در این روش آن است که دستگاه تنفسی افراد به طور مستقیم هدف گرفته می ‌شود.

توافق چهار کشور اروپایی برای تولید ۴۰۰ میلیون دز واکسن کرونا

واکسن آنفلوانزای فصلی را نیز می‌توان به جای تزریق با افشانه بینی به افراد ارائه کرد. دکتر «کریس چیو» از کالج امپریال لندن و محقق ارشد این پژوهش می‌گوید: شواهد نشان می‌دهد انتقال واکسن آنفلونزا با افشانه بینی می‌تواند از افراد در برابر این ویروس محافظت کند و همچنین انتقال بیماری را کاهش می‌دهد. چیو معتقد است این روش در مورد کووید- ۱۹ نیز کارآمد است.

وی افزود: بررسی تاثیرگذار بودن انتقال مستقیم واکسن به دستگاه تنفسی در مقایسه با تزریق آن به ماهیچه، برای ما اهمیت زیادی دارد.

در حال حاضر افراد بین ۱۸ تا ۵۵ سال برای شرکت در این آزمایش  استخدام می‌شوند و محققان امیدوارند در آینده نزدیک واکسیناسیون مردم را در لندن آغاز کنند. تحقیقات قبلی نشان داده بود انتقال واکسن از طریق استنشاق در مقایسه با تزریق به دوز دارو کمتری نیاز دارد.

کد خبر 549414

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha