سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
۰ نفر

۱.۵ میلیارد تومان اعتبار در سال ۹۹ برای توسعه فعالیت‌های سینمایی و سمعی و بصری استان اردبیل تخصیص یافته است.

سینما

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در نشستی با سرپرست شهرداری خلخال گفت: این اعتبار در پی امضای تفاهم‌نامه با سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص یافته که با اجرای برنامه‌ها و انجام تعهدات پرداخت خواهد شد.

سیدناصر اسحاقی از مهم‌ترین بخش‌های این تفاهم‌نامه را اختصاص ۲۳۰ میلیون تومان برای حمایت از ۲۰ فیلم کوتاه،  اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان برای حمایت از تولید دو فیلم مستند، حمایت از ساخت پردیس سینمای امید خلخال با اختصاص ۷۰۰ میلیون تومان و کمک به تبدیل مجتمع فرهنگی این شهر به سالن سینما با اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان، عنوان کرد.

وی اظهار کرد: به منظور بازسازی سینماهای قدیمی استان ۷۰ میلیون تومان اعتبار برای ارتقای سیستم نمایش سینما قدس شهر اردبیل اختصاص یافته است. کمک به برگزاری هفته فیلم و عکس، اکران فیلم، برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های سینمایی از دیگر برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در سال ۹۹ است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی استادمحور، کمک به اکران فیلم در شهرهای بدون سینما و اکران فیلم‌های هنر و تجربه از بندهای دیگر تفاهمنامه با سازمان امور سینمایی است. همچنین کمک ۲۰ میلیون تومانی به نمایندگی انجمن سینمای جوان پارس‌آباد و به‌روزرسانی تجهیزات فیلمسازی دفتر انجمن سینمای جوان مشگین‌شهر با ۵۰ میلیون تومان انجام خواهد شد.

اسحاقی بهره‌مندی از سالن سینمای استاندارد را از خواسته‌های مردم خلخال دانست و اضافه کرد: تعهد تامین زمین پردیس سینمایی خلخال از سوی شهرداری انجام و سازمان امور سینمایی نیز تامین اعتبار ساخت این مجموعه فرهنگی و هنری را متقبل شده است.

کد خبر 549392

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اردبیل

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha